Hamis tiramisu

Gombhoz a kabátot: volt két kis doboz tejszín a hűtőben, még az ünnepekre vettem egy meg nem valósult sütihez. Attól tartottam, hogy hamarosan lejár a szavatossága, de még csak a közelében sem járt. De azért kerestem hozzá receptet. Több ötletem volt, végül egy sütés nélküli mellett döntöttem, annak is a hamiskás változata készült el, mascarpone ugyanis nem lapult a felhasználásra váró alapanyagok között. Valamikor régen már készült hasonló, arra nem emlékszem, pontosan hogyan. Az biztos, hogy puding és tejszínhab keveréke volt, de ezúttal tojást is csempésztem bele.


Hozzávalók:
  • 2 tojás
  • 4+ 2 evőkanál cukor
  • 1 csomag tejszínízű pudingpor
  • 5 dl tej
  • 4 dl tejszín
  • 20 dkg babapiskóta
  • 1,5 dl főzött kávé
  • 1 evőkanál kakaó
Így készült:
A tojásokat 4 evőkanál cukorral elkevertem, nem habosra, de jó alaposan. Hozzákevertem a puding- port, majd apránként belekevertem a tejet.
Közepes lángon állandóan kavargatva felfőztem. Előbb csomós lesz, de rövid főzés után kisimul.
Hagytam kihűlni, közben néha megkevertem. Kezdetben elég lágy, de hűlés közben szépen megdermed.
A tejszínt 2 evőkanál cukorral felvertem, majd több részletben hozzáadtam a közben kihűlt pudingot, miközben tovább vertem.
Egy edény alját kiraktam a babapiskóta felével, amit előbb kávéba forgattam. Nem áztattam, csak belemártottam mindkét felét. Rákentem fele krémet, megint egy réteg kávés babapiskóta következett, majd a maradék krém.
A tetejét kakaóval szitáltam be.
Másnap szeleteltem.



2 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki nagyon guszta lett! Mindegy hogy "igazi" vagy "hamis", jöhetne belőle egy-két szelet, de inkább kettő :-):-)

    VálaszTörlés
  2. Azért jó lenne ha nekem is jutna belőle nagyon guszta!

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...