Joghurtos süti

Hétfőre egy egyszerű süti: tegnap készült, s bár mást terveztem, ezúttal hagytam magam lebeszélni róla egy sokkal egyszerűbb megoldás javára. Leányzó pogácsát dagasztott- Ő szerette volna, én meg hagytam, hogy tanácsaimat követve gyakoroljon. Szépen meg is kelt, de a szaggatás és sütés élvezetét már meghagyta nekem. Miközben ezzel bíbelődtem, kisült egy gyorsan összekevert édes is.



Hozzávalók:
  • 4 tojás
  • 25 dkg cukor
  • csipet só
  • 2 dl olaj
  • 40 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 citrom leve
  • 1 nagy pohár natúr joghurt (4 dl)
  • 10 dkg mazsola
  • 10 dkg csokoládé 
Így készült:
A csokit feldaraboltam.
A tojásokat a cukorral alaposan elkevertem, majd hozzáadtam az olajat és lisztet, sót, sütőport, citromlét, simára kevertem. Következett a joghurt, legvégül a mazsola és csokidarabok.
Keverés után kikent tepsibe öntöttem (28×32 cm-es), elsimítottam a masszát.
180 fokos sütőbe tettem, addig sült, míg a teteje szépen világosra pirult, de a biztonság kedvéért tűpróbát is végeztem.

Egyszerűen elkészíthető süti, s azt dobálunk bele, ami van, vagy amihez kedvünk van. Az első gondolat az volt, hogy fele tésztát kakaóval színezem, s meggyet szórok rá. A kakaót leváltotta a csoki, ami mellé mazsola került társnak. Én kimondottan szeretem a mazsolát, Leányzóm szokott lebeszélni, hogy ne dobjak minden félébe egy-egy marokkal belőle. Mondjuk túrós sütikbe! 😃


1 megjegyzés:

  1. De sok finomság készült nálatok tegnap! Ügyes lehet a lányod is, kell is hagyni a fiatalságot, hadd tanuljon, gyakoroljon :-)

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...