Kókuszos holdak

Szerencsés együttállás következett be: végre együtt a fotó és a recept is. Mert legutóbb csak a fotó állt rendelkezésemre, nem találtam a receptet. Aztán előkerült az újság, amiből sütöttem valamikor, a recept mellé írt változtatásokkal. Külön tettem a többitől, s most, hogy a kezembe került, előkerítettem az egykor elkezdett bejegyzést, a mentett fotókkal. Na kérem, azért elég időigényes műfaj ez a "gasztrobloggerkedés". Azért az idézőjel, mert ... hogy is mondjam, nem tartom magam annak, ezt én csak kikapcsolódásképpen űzöm, ezzel csapom agyon kevéske szabadidőmet.
Igazából a süti formáján akadt meg a szemem, egyébként sima kókusztekercs lenne. Igaz, az nem lekváros. Finom volt, bár azóta nem sütöttem. Mint ahogy sok más sütire sem kerül újra sor. Mert ha mindig ugyanazt sütném, mivel tölteném a blogot? 😃


Hozzávalók:
A tésztához:

  • 45 dkg liszt
  • 25 dkg margarin
  • 1 evőkanál cukor
  • 4 tojássárga
  • 1 dl tej
  • 2 dkg élesztő
A töltelékhez:
  • fél üvegnyi sárgabaracklekvár
  • 4 tojásfehérje
  • csipet só
  • 26 dkg cukor
  • 20 dkg kókuszreszelék
  • + porcukor beszórni
Így készült:
A tésztához a tejet kézmelegre melegítettem, elkevertem benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt. Hagytam felfutni. Közben a lisztben elmorzsoltam a margarint, hozzáadtam a tojássárgákat és az élesztős tejet, összegyúrtam.
Letakarva pihenni hagytam.
Közben a fehérjéket a cukorral és sóval kemény habbá vertem. Mikor kész, laza mozdulatokkal hozzákevertem a kókuszreszeléket.
A tésztát két részre osztottam. Felét téglalap alakúra nyújtottam, vékonyan lekentem sárgabaracklekvárral, elosztottam rajta fele habot. 
Feltekertem, s nagy pogácsaszaggatóval félholdakat szaggattam belőle.
Sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgattam.
A tészta másik felével ugyanígy jártam el.
180 fokos sütőben világosra sütöttem.
Még melegen porcukorral szórtam be.

7 megjegyzés:

  1. De jó, én kókusszal és dióval ismerem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dióval még finomabb lehet. Köszönöm a tippet, tesztelni fogom! :-)

      Törlés
  2. Nagyon jól néznek ki! Finom, pikáns lehet a lekvár és kókusz keveréke :-) Ahogy Zsuzsa írja, a kókusz és dió töltelék is finom lehet, én egyiket sem ismertem még :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin! Ez a süti is finom- volt! :-) Most a diós szöget ütött a fejembe!

      Törlés
  3. Nagyon gusztusos a sütemény. Ma szombat van, és meg fogom sütni. Csak egy észrevételem lenne. Nem lehetne nyomtatóbaráttá tenni a receptet? Csak a fák miatt. És mert nem tudok a laptopból sütni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Masa! Köszönöm! :-) Örülök, hogy elnyerte a tetszésedet, remélem, Nektek is ízleni fog a süti!
      Nem vagyok a technika ördöge, de segítséget fogok kérni, hogyan lehet nyomtathatóvá tenni a recepteket. Bízom benne, a kedvedre tehetek!

      Törlés
    2. Köszönöm a válaszod. Megsütöttem a sütit, ha sikerül felteszem az oldaladra. Üdvözlettel Masa

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...