Diós-kávés süti

Cseh  sütit terveztem, de a felhasználásra váró maradék tojásfehérje borította a tervet. Hasonló ízvilág lett, azaz diós is, kávés is, csakhogy magam alkotta sütemény lett. Kedvelem eme két íz kombinációját, s úgy tűnt, a többiek is hasonlóan vélekednek erről.

Hozzávalók:
A tojásfehérjés laphoz:

  • 6 tojásfehérje
  • csipet só
  • 6 evőkanál cukor
  • 6 evőkanál darált dió
  • 6 evőkanál liszt
  • fél csomag sütőpor
  • 1 evőkanál őrölt kávé
  • 1 dl víz
A krémhez:
  • 2 csomag vaníliaízű pudingpor
  • 6 dl tej
  • 18 dkg cukor
  • 3 tasak 3 az 1-ben kávé
  • 20 dkg vaj
Így készült:
A fehérjéket a csipet sóval felvertem, majd a cukor hozzáadásával kemény habbá vertem. Hozzáadtam a diót (púpos evőkanállal mértem), óvatosan összeforgattam, majd a kávét, sütőport és lisztet (közepesen púpos kanállal mérve) is hozzáadtam, kettesével, óvatosan kevergetve. Végül a víz került bele, s miután összekevertem ezzel is, sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam a masszát.
175 fokos sütőben sütöttem addig, míg a teteje enyhén pirulni kezdett.
A krémhez előbb a pudingot főztem meg. A pudingporokat simára kevertem kevés tejjel, majd a többi tejet is hozzáadtam. Állandóan kavargatva sűrűre főztem. Miután levettem, belekavartam a 3 tasak kávét. Hagytam kihűlni, közben gyakran megkevertem. A vajat elkevertem a cukorral, s kanalanként hozzáadtam a közben kihűlt pudingot. Habosra kevertem, majd rákentem a diós lap tetejére a krémet.



6 megjegyzés:

  1. Ezt én is nagyon tudnám kedvelni:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) Finom volt, s most esne igazán jól! :-)

      Törlés
  2. Mennyi finom sütemény van a világon! Én is, én is nagyon kedvelném :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De van ám, Vicuska. Férjem mondta nem egyszer, ha addig élek, míg az összes sütit végigsütöm, amit kinéztem innen-onnan, az már jó. De sosem érek a végére, mert mindig jönnek újak! :D

      Törlés
    2. Akkor hát úgy tűnik, hosszú életűek leszünk! :D

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...