Diós-csokis zabpehelykeksz

Persze, hogy ez a kekszféle is Fiam kedvéért készült. Hogy vihessen magával valami tartós hazai ízt is. A formázásra kell időt szánni, azaz a gömbölyítésre, amúgy egyszerű és finom édes rágcsálni való.


Hozzávalók:

  • 25 dkg zabpehelyliszt
  • 25 dkg liszt
  • csipet só
  • 20 dkg cukor
  • 15 dkg darált dió
  • 25 dkg margarin
  • 2 nagy tojás
  • 15 dkg csoki
Így készült:
A zabpelyhet kávédarálóval megőröltem. Összevegyítettem a liszttel, sóval, cukorral, darált dióval, és összemorzsoltam a margarinnal. A két tojással összegyúrtam. 
A masszából két tenyerem között diónyi gömböket formáltam, tepsibe rakosgattam, nem túl közel egymáshoz, majd mutatóujjammal benyomtam a közepét, hogy a csokinak egy mélyedés legyen benne. Egész mély lyukat kell képezni benne, mert sülés közben kicsit változik a formája, sokkal sekélyebb lesz a végére a mélyedés.
180 fokon addig sütöttem, míg enyhén pirulni kezdett.
Hagytam kihűlni.
A csokit gőz fölött felolvasztottam, majd a sütik mélyedését megtöltöttem.

Sokáig elálló sütemény. Bár nem próbáltam, de mivel nem tejes, biztos vagyok benne, hogy legalább két hétig biztonsággal fogyasztható. 
Csokis is, diós is- ha nem mondom, akkor is sejthető, hogy finom! :-)

6 megjegyzés:

  1. Ez tényleg finom lehet, nem mintha a többi sütit nem lenne az :-)
    Nagyon guszták a csokipöttyökkel. A Fiad biztos örült neki!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Katalin! :-) Gergő mindig örül a sütiknek, meg gondolom a baráti köre is! :-)

      Törlés
  2. Jaj, de ki helyesek, már mentettem is! teller-cake

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :-) Nálam is sorban áll néhány kekszrecepted! :-)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...