Rebarbarás zabkeksz

A sok eső egyik hozománya, hogy a már egyszer megnyesett rebarbaratövek szép új leveleket hajtottak, vaskos szárakkal. Sütit terveztem sütni belőle, de a kicsit is több munkát adó recepteket elhessegettem. Egyszer csak bevillant a zabkeksz- miért is ne dúsítsam ilyen savanykás darabkákkal? Meg aszalt áfonyával. Gergőnek épp jó lesz munkakezdéshez energiát adó sütikének. 

Hozzávalók:
  • 4 tojás
  • 25 dkg cukor
  • nagy csipet só
  • 20 dkg vaj
  • 25 dkg liszt
  • 25 dkg zabpehely
  • 1 csomag sütőpor
  • késhegynyi szódabikarbóna
  • 10 dkg kókuszreszelék
  • 1 citrom leve és héja
  • 10 dkg aszalt vörös áfonya
  • 5 szál rebarbara
Így készült:
A rebarbara leveleit levágtam, a szárakat megmostam, külső vékony héját lehúztam, apró darabokra vágtam.
A tojásokat elkevertem a cukorra, csipet sóval, majd a mikróban megolvasztott vajjal. Hozzáadtam a lisztet, zabpelyhet, sütőport, szódabikarbónát, kókuszt, citrom héját és levét, simára kevertem. Végül belevegyítettem az áfonyát és rebarbarát.
Hagytam egy fél órányit pihenni, majd két teáskanál segítségével nagyobb diónyi gombócokat pakoltam a sütőpapírral bélelt tepsibe. Hagytam helyet közöttük, mert elterülnek.
180 fokon pirulásig sütöttem.

Jó sok lett belőle, három és fél tepsivel. Nem okozott csalódást, finom lett. Tehát kekszbe is kerülhet ez a zöldség! 😉 Van még jócskán, talán rá bírom venni magam, hogy egy "rendes" sütibe kerüljön!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...