Lekváros kifli

Mikor többféle sütit sütök, a lekváros kifli valahogy mindig képbe kerül. Recpetböngészés közben is sűrűn rájuk kattintok, újabb és újabb változatokat keresvén. Nem mintha aztán nagyon akarnám követni a receptet, de ihletet adnak. Így esett, hogy a megrendelt kevert süti mellé készült egy adag kiflicske is, ami frissen puha volt, néhány nap múlva roppanós. 

Hozzávalók:
  • 60 dkg liszt
  • csipet só
  • 1 evőkanál porcukor
  • 25 dkg margarin
  • 2 tojássárga
  • 3 dl joghurt
  • kb. fél dl tej
  • lekvár
  • vaníliás porcukor
Így készült:
A lisztet, sót, porcukrot elmorzsoltam a margarinnal. Hozzáadtam a tojássárgákat és a joghurtot. összegyúrtam. Nem igazán akart összeállni, ezért kevés tejet adagoltam hozzá, mire gyúrható, nem túl kemény tésztát kaptam.
A tésztát 7 kisebb ökölnyi gombócra osztottam. Mindegyiket vékony, tányérnyi kör alakra nyújtottam. Nyolcba vágtam, mint a pizzát, s lekvárt téve a szélesebb felére, felsodortam. Tepsibe pakoltam, 180 fokon világosra sütöttem.
Még melegen megszórtam vaníliás porcukorral.

Vadszilvalekvár került bele, mert a lekvárállományból ez bizonyult némileg sütésállónak. Ugyan ez is kikukucskált itt-ott, de sebaj, maradt benne is. 
Idén nem tudom, miből fogok lekvárt főzni- felénk majdnem minden gyümölcs elfagyott. Őszibarack lesz, de sárgabarack egy szem sem. Kénytelenek leszünk vásárolni...

6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták lettek. Finom lehet ez a lekvár, a színe is nagyon szép. ☺

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :-) Szeretjük ezt a lekvárt, kicsit savanyú,de van, hogy pont az illik a sütibe. Kiflibe meg különösen illik!

      Törlés
  2. Nagyon kívánatos ! Nem olyan régen sütöttem de bármikor megenném:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :-) Még nálunk sem unja senki, pedig elég gyakran készül lekváros kifli.

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...