Diós-kakaós nápolyi szelet

 Még tavaly tavasszal volt, hogy hazafele tartva a napi kisbevásárlás során a helyi kisboltban megpillantottam a kerek nápolyilap csomagokat. Persze, hogy landolt is egy kosárban. Egy, már korábban elmentett recept volt az ötletadó az elkészítéséhez. Nagyon finom lett, olyannyira, hogy elfogyott, mielőtt elfogadható fotó készült volna róla. Így, ugyan nekiláttam a bejegyzés megírásának, úgy gondoltam,. várok vele, míg újra elkészül. Az újrakészítő Leányzóm volt, egyik délután némi szóbeli segítséggel összedobta, s este már nasiztuk is. Szigorúan csak egy szeletet belőle! 😉

Mivel kerek volt az ostyalap, torta formája lett, de persze szögletesből is készíthető.



Hozzávalók:

  • 1 csomag ostyalap
  • 20 dkg cukor
  • 1,5 dl tej
  • 20 dkg tejpor
  • 2 púpozott evőkanál kakaó
  • 10 dkg vaj
  • 15 dkg pörkölt, darált dió
Így készült:
A diót kis lángon, kavargatva kissé megpörköltem, majd megdaráltam.
A tejet a cukorral tűzhelyen, kis lángon addig kavargattam, míg a cukor felolvadt. A lángról levéve a vajat is felolvasztottam benne, majd a kakaóval, tejporral, darált dióval sima masszává kevertem. 
Egy réteget kentem az alsó lapra, majd a másikat rátéve, azt is megkentem, s addig rétegeztem, míg elfogyott a töltelék. Rátettem egy tálcát, arra 2 kg lisztet (vagy bármi mást), hogy kissé lenyomja.
Néhány óra alatt át is puhul és szeletelhető, élvezhető. Szó szerint! :-)


A korábban, általam készített pedig (csak bizonyítékként, hogy nem csak más tollával ékeskedek):




2 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyesek voltatok mind a ketten. Finom, guszta nasikat készítettetek, nem is csoda, hogy gyorsan fogyott 😊. Érdekes ez a kerek ostyalap, én még nem is találkoztam ilyennel. Régen a Nagymamám és Anyukám sűrűn csinált hasonló nápolyit, még mikor a lányom kicsi volt, akkor is. Aztán feledésbe merültek az ostyalapok. Pedig nagyon szerettük...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen!
      Az ostyalap szlovák gyártmány, lehet, csak itt a határ mentén kapható... Anyukám is készített néha házi nápolyit, fogalmam sincs, hogyan, de finom volt. Egyik kolléganőmnek van nagyon jó receptje hozzá, diós-karamelles. Ha dióhoz jutok, az fog következni.

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...