Gesztenyekrémes szelet

Idén úgy esett, hogy Férjuramnak két szülinapja is volt, azaz kétszer készültem rá: előbb  volt a születése napján egy kis családi, aztán a haverokkal egy iszogatós-dumálós-nagyokat nevetős. Én nem iszogattam, próbáltam helytállni a konyhában. A lényeg, hogy kétszer tervezhettem. kivitelezhettem, élvezkedhettem. Ez a süti a másodikra készült, a karácsonyra vásárolt gesztenyéből, amit nem használtam fel, szerencsére, mert így sikerült túlzásba vinnem, aztán szilveszterkor is elodáztam, na de most: 


 


Hozzávalók:

A kakaós laphoz:

  • 4 közepes tojás
  • 25 dkg cukor
  • 25 dkg margarin
  • 2 púpozott evőkanál kakaó
  • 40 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 2 dl tej
A krémhez:
  • 2 csomag tejszínízű pudingpor
  • 6 dl tej
  • 3 evőkanál cukor
  • 10 dkg vaj
  • 50 dkg gesztenyepüré
  • 4 dl tejszín
  • + a tetejére 3-4 dkg csoki
Így készült:
Előbb a kevert tésztát készítettem el: a tojásokat habzásig kevertem a cukorral, majd belekevertem a mikróban megolvasztott margarint, a lisztet, kakaót és sütőport, végül több részletben a tejet.
A masszát sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam (28×32 cm-es), s 180 fokon tűpróbáig sütöttem. 
A krémhez a pudingokat a tejjel és cukorral sűrűre főztem. Még azon melegében belekevertem a vajat. Mikor kihűlt, elkevertem a gesztenyemasszával, végül több részletben óvatosan belekevertem a felvert tejszínt. Nem tettem több cukrot hozzá, mert elég édesnek találtam így is.
A közben kihűlt lapot vízszintesen kettévágtam. Fele krémet rákentem, majd másik felét a tetejére. Néhány kocka csokit reszeltem a tetejére.


Puha, kellően krémes, magát etető süti lett belőle, gesztenyés-kakaós ízvilággal. 
Mielőtt nekiláttam, több receptet elvetettem, így megint saját kútfőből sütögettem. Még jó, hogy akkor leírtam piszkozatba a receptet, különben már nem emlékeznék rá. S épp ideje közzétenni. De elárulom, régebbiek is állnak sorba! 😉

8 megjegyzés:

  1. A gesztenyés édességeket mi is szeretjük, úgyhogy biztos nagyon finom volt! Milyen jó volt a férjednek, hogy neki kétszer is volt szülinapja, kétszer lehetett finomakat enni 😊. Így utólag Isten éltesse sokáig, jó egészségben!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehet ha gesztenyés és guszta! Férjednek utólag is minden jót és szépen kívánok ! A süteményed egyszer valamikor biztos elkészítem:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen! :-) Örülök, hogy tetszik, sok sikert hozzá!

      Törlés
  3. Nagyon jól néz ki, Isten éltesse a ház urát! :-)

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...