Meggyes-túrós szelet

 Hát ez úgy volt, hogy elővettem a fagyasztóból a korábban vásárolt s fel nem használt csomag túrót, hogy mire kiolvad, kitalálom, mi lesz belőle. Számtalan variáció megfordult közben a fejemben, a legutolsó verzió kevert tészta között meggyes túrótöltelék volt. Aztán mikor ki volt keverve a töltelék, rájöttem, hogy ezen nem igazán fogom én elosztani fele tésztát, annyira folyós lett, így egész tészta elősütésre került, aztán a tetejére borított töltelékkel együtt készre sült. 




A tésztához:

  • 3 nagy tojás
  • 20 dkg cukor
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 citrom héja és leve
  • 40 dkg liszt
  • 2 dl tej
  • 2 dl olaj
  • 1 üveg magozott meggybefőtt
A töltelékhez:
  • 50 dkg túró
  • 3 evőkanál tejföl (púpozott)
  • 2 nagy tojás
  • 16 dkg cukor
  • 1 evőkanál vaníliás cukor
  • 1 csomag vaníliás pudingpor
Így készült:
A meggybefőttet leszűrtem.
A tésztához a tojásokat elkevertem a cukorral. Belereszeltem a citrom héját, majd kicsavartam a levét, ez is belekerült. Majd a többi hozzávalóval együtt sima tésztát kavartam.
A túrót áttörtem, belekerült a tejföl, tojás, cukor, vaníliás cukor, elvegyítettem, Végül a pudingport is beleborítottam, alaposan összekevertem.
A tésztát kikent/papírral bélelt tepsibe borítottam, elegyengettem, tetejére szórtam a meggyet.
180 fokos sütőbe tettem, s addig maradt ott, míg a tetején szilárd réteg képződik, de még nem kezd pirulni.
Ekkor kivettem, ráborítottam a túrót, elsimítottam, s visszatéve a melegre, készre sütöttem- addig, míg a szélein pirulni kezdett a túró.

Finom, puha süti lett belőle. Valamikor még augusztus végén készült- ahogy végignéztem a készleten lévő fotókon, kiszolgálnak erre az évre. Ilyen tempóban haladva még akár többre is. 
Sok minden pörög közben a fejemben- nem is fizikailag, hanem ebben szoktam kifáradni. S olyan jólesik kicsit "semmit" tenni, mikor végre hazakerülök. A semmittevés nálam azt jelenti, hogy olyasmit csinálok, ami nem igényel gondolkodást. A blogírás azért nem teljesen ilyen. Egy ideje azon agyalok, hogy naplót írok- pedagógusnaplót. Megörökítve napról napra, hogyan telik a munkaidőnk, és még azon is túl. Bár nem fog elérni a célközönséghez, a pedagógusokra fújókhoz. Vagy ha igen, úgyis csak azt szűrik le belőle, amit akarnak. Mondjuk mit "sírok", ha még erre is van időm. A mai napommal mindjárt kezdhetném is, de minden napnak megvan a maga tragikomédiája. Hozzáállás kérdése.




4 megjegyzés:

  1. Jó ötlet volt ezt a sütit így megsütni, mert nagyon jól néz ki, és ízre is biztos olyan finom, mint amit eredetileg akartál sütni.😊.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :-) Eredetileg középen lett volna a túró- végülis csak a kinézet változott.

      Törlés
  2. Szükség teszi a mestert, hiába... :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gyakorta eljátszom ezt, ma is hasonlóan kalandos volt a sütés! :D

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...