Málnás tiramisu

Vége is a hosszú hétvégének, de legalább tartalmasan töltöttük. Ezúttal hozzánk jöttek vendégek, a testvéreim, mind a három, pasikkal együtt.
Egyik húgom nemrég igencsak megörvendeztetett, nagy meglepetés volt. Babát vár:-) Nagyon örülök, már azt hittem, húgaim nem fogják gyarapítani a családot. Alig várom, hogy újra babázhassak.
Szóval itt voltak pénteken, Nővéremék tovább maradtak, ma mentek haza. Nagyon szeretek vendégeknek sütni-főzni, főleg sütni:-) Egy "torta" is készült, a tiramisut kerek formába raktam össze. Kérdezgették is, milyen alkalomra készült, amiről nem tudnak. Hát nem volt semmi, de csakhamar találtunk: Sógoromnak lesz névnapja, egyik sógorjelöltnek volt.

Hozzávalók:

  • 30 dkg babapiskóta
  • 50 dkg mascarpone
  • 10 dkg cukor
  • 5 dl tejszín (én növényit használtam)
  • habfixáló
  • 25-30 dkg málna (fagyasztott) + 2-3 evőkanál cukor
Így készült:
A málnát 2-3 evőkanál cukorral megszórva hagytam felolvadni.
A babapiskóta felével kiraktam a kapcsos tortaforma alját, meglocsoltam a málna által engedett lével.
A mascarponét kikevertem a cukorral. A tejszínt felvertem. Nem tettem hozzá cukrot, mert a növényi tejszín eleve édes. Habfixálót egyet tettem hozzá, de szükség szerint lehet még tenni egy csomaggal.
A habot több részletben, óvatos mozdulatokkal a mascarponéhoz kevertem. 3 evőkanálnyit félretettem, a többihez hozzákevertem a málnát. Felét a babapiskótára kentem, rápakoltam a többi babapiskótát, majd a maradék málnás krémet. 
A félretett krémmel díszítettem a tetejét. 

Málnával is szerettem volna díszíteni, de a felolvadt gyümölcs már nem alkalmas erre. Így maradt olyan, amilyen. Másnapra egy szelet maradt, amit elosztottam a három gyerek között.

22 megjegyzés:

  1. Ha nem lenne alkalom, akkor is megérné, nagyon guszta lett! Finom lehetett málnával! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka, köszönöm! Hááát... annyira szép sem lett, meg a fotó is egy gyors, szeletelés előtt meg után készített pillanatkép, de hát most ez van.
      De nagyon finom volt!

      Törlés
  2. Szép családod van!!! Öröm lehet velük lenni, talajmenti gyerek is lesz újra, lesz napi öröm bőven! A tortád szépséges lett!!! Nagyon szép lett! Én is gyümölcsökkel kombinálom a tiramisut- málna, eper, őszibarack, de az ananászos is finom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, szeretem, hogy ilyen sokan vagyunk. Mai eszemmel én is több gyereket vállalnék, de most már maradunk a kettővel.
      Jó ez a "talajmenti gyerek":-)))
      Eztán én is mindenféle gyümölccsel készítem a tiramisut, igazán finom.

      Törlés
  3. Gyönyörűséges lett a tiramisud.

    Megvan a Blogkóstoló 2. fordulójának a sorrendje.
    Neked az alábbi blog jutott >> http://gasztroreni.blogspot.com.es/

    Jó játékot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Adél, köszönöm:-)
      Az értesítést is! Már tájékozódtam:-)

      Törlés
  4. Jó amikor együtt a család, nekünk is vendégünk volt a hétvégén, egy pécsi unokatesóm:)
    Isteni finom lehet az a torta:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az biztos, most, hogy távol vagyunk egymástól, annál jobban örülünk egymásnak:-)
      Köszönöm, valóban finom volt, gyakrabban kéne készíteni!

      Törlés
  5. Nagyon jó ötlet tortaformában készíteni:) Mi is nagyon szeretjük a gyümölcsös tiramisukat, talán még jobban is, mint az eredetit. Az nagyon klassz, mikor a család összejön, nélunk ilyen sosincs, mert mindenki más orszégban él.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trollanyu, most már én is jobban szeretem a gyümölcsös tiramisut!
      Mi egy országban vagyunk, csak kissé szétszóródva, s mindenkinek megvan a maga kis élete és elfoglaltsága, így elég ritkák az ilyen alkalmak, de annál jobbak!

      Törlés
  6. Nagyon jól néz ki, meg is kívántam rendesen!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Emi, köszönöm, szívesen megkínálnálak:-)

      Törlés
  7. Milyen jó, hogy maradt még málnád. Nekem szeder van még a fagyasztóban, nem próbáltam még tiramisuban, de lehet nem lenne rossz. Guszta lett a tortád nagyon!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. HajniZoli, köszönöm!
      Még van jó néhány csomag fagyasztott gyümölcsöm, most azon vagyok, hogy ezeket elfogyasszam, hisz lassan itt a friss!
      Szeder pedig nagyon jó lehet a tiramisuban!

      Törlés
  8. Nagyon finom lehet ez a csodaszép torta! A Tesódnak jó egészséget :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Márti, nagyon köszönjük:-)
      A torta persze finom volt, bár nem éppen csodaszép...

      Törlés
  9. Olyan jó érzés amikor egy kis jövevény érkezik a családba. Minden szépet és jót kívánok Nektek majd a babázáshoz. A sütit pedig csuda finom lehetett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lilla, jó bizony! Bár még augusztusig várnom kell a babázással, de nagyon köszönöm!

      Törlés
  10. Nagyon finom lehetett, főleg így, szép nagy család körében elfogyasztani :) Biztos jó lesz megint babázni! Én már azt sem tudnám, hogy kell egy kisbabát megfogni, olyan rég volt kicsi a lányom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, köszönöm! Tényleg, biztosan azért volt olyan finom:-) Már én is elszoktam a kisbabáktól, bizony tátva marad a szám, mikor látok egy-egy újszülöttet, milyen picik tudnak lenni.

      Törlés
  11. Na ez nagyon fincsi lehet!!!! Minden jot kivanok a csaladodnak!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Adela, igazán fincsi! Köszönöm, a család nevében is!

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...