Kókuszos linzer

Kisfiam osztálykiránduláson volt. Ma jött haza, de ha rajta múlik, ma indult volna:-) Még jó, hogy indulás előtti nap délutánján felhívott az osztályfőnöke. Így gyorsan sütöttem neki sütit, összecuccoltunk, s 3 napig jól érezhette magát.

Hozzávalók:

  • 70 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • nagy csipet só
  • 35 dkg cukor (eredetileg 40)
  • 50 dkg margarin
  • 3 egész tojás
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 20 dkg kókuszreszelék
  • lekvár összerakni
Így készült:
Előbb a lisztet, sót, sütőport összevegyítettem, majd elmorzsoltam a margarinnal. A többi hozzávalóval összegyúrtam. Én még pici lisztet tettem hozzá, mert kicsit lágy s ragacsos lett a tészta (valószínűleg a nagy tojások miatt). 
Enyhén lisztezett deszkán a tészta felét kinyújtottam (egyszerre nem fért volna), pogácsaszaggatóval kiszúrtam, tepsibe rakosgattam. 180 fokos sütőben világosra sütöttem.
A süti egy részét feketeribizli-lekvárral összeraktam, a többit úgy hagytam. Nekem a lekváros ízlett jobban.
A recept megint egy kis receptes újságból származik, innen: Receptözön Sütemények, 2012/1. 
Nagyon sok lett belőle, legalább 6 tepsi telt meg velük. Mire egyiket megpakoltam, az előző már ki is sült. Így viszonylag hamar kész lett. Egy nagy dobozt tele pakoltam Gergőnek, itthon is maradt jócskán. Rájártam ám rendesen, mindent szeretek, ami kókuszos!

19 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik ez a recept, még nem jutott eszembe kókuszt tenni a linzertésztába, pedig valóban isteni lehet! Vittem is magammal! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Zsuzsa! Magamtól nekem sem jutott volna eszembe, pedig igencsak szeretem a kókuszt. Finom lett, csak ajánlani tudom:-)

      Törlés
  2. Még sosem ettem ilyet, nagyon finom lehet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Janka, tényleg finom! Egy próbát megér:-)

      Törlés
  3. Finom lehet bárhogyan is, akár lekvárral, akár csak önmagában. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így van, Okki! De azért lekvárral egy fokkal jobb...

      Törlés
  4. Ezt én is szívesen elmajszolgattam volna!
    Nálunk régebben lehetett kapni kókuszos linzert (Tere-fere néven, nagyon szerettem),annak lehetett ilyen a tésztája.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marisz, azt a kekszet én is ismerem. Már nem lehet kapni? Fel sem tűnt.

      Törlés
  5. Nekem is van egy nagyon finom kókuszos keksz receptem, elő kell keresnem, mert annak ellenére, hogy valamikor sűrűn sütöttem és gyorsan is fogyott, már régen készült... A tiedet is szeretném megkóstolni, többször is :D én is szeretem ezt az ízt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicuska, ismerős eset... mármint hogy a régebben gyakran sütött süti feledésbe merül. Aztán milyen jó feleleveníteni!

      Törlés
  6. Kókuszos kekszet sosem sütöttem...biztos fincsi lehetett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Flóra, itt az ideje:-) Finom, annak legalábbis biztosan, aki a kókuszt szereti.

      Törlés
  7. Én is szeretem az ilyen sütiket, s a kókuszt is:)Szépek:)

    VálaszTörlés
  8. Ez(is!) nagyon jól hangzik...,szeretem a kókuszos sütiket:)
    Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Belli! Én is szeretem a kókuszt, mégis ritkán sütök vele. Nem is tudom, miért...
      Nagyon szívesen:-)

      Törlés
  9. Ilyen későn még iskola van Nálatok?!? Ezért a sütiért mondjuk megéri... :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Á, dehogyis, Márti, nincs már iskola, csak az utolsó közös osztálykirándulás esett ilyen késői időpontra. Pedig lehet, jó lenne valamiféle nyári iskola, nem unatkoznának annyit a gyerkőcök:-)

      Törlés
  10. Szuper ez a kis linzer, azt hiszem, nekem is lekvárral ízlene jobban! :) Jó kis házi lekvárral! :) Ismerős a helyzet, nálunk Ádám a dolgok egyik felét nem hallja meg, másik felét, amit meg meghallott, elfelejti! :D

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...