Bolognai lángos

Nem magamtól találtam ki ezt sem. A helyi Vöröskereszt Szervezet gyereknapot szervezett az iskolában, s többek között ilyen finomsággal is készültek a gyerekeknek. Természetesen mi is kaptunk belőle kóstolót, s elhatároztam, otthon is tesztelni fogom a családon. Nekik is ízlett!

Hozzávalók:
A tésztához:

  • 1 kg liszt
  • 2 teáskanál só
  • 2 dl tej
  • 5 dkg élesztő
  • 1 teáskanál cukor
  • langyos víz
  • 4-5 evőkanál olaj
A töltelékhez:
  • 50 dkg darált hús
  • 1 nagy fej hagyma
  • 2 evőkanál olaj
  • só, bors, paprika
  • 2-3 evőkanál sűrített paradicsom
  • oregánó, bazsalikom, kakukkfű
  • + reszelt sajt a tálaláshoz
  • + olaj/zsír a sütéshez
Így készült:
A lisztet elvegyítettem a sóval (közepesen púpos teáskanállal mérve).
A tejet megmelegítettem, elkevertem benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt. Hagytam felfutni.
Mikor felfutott, hozzáadtam a liszthez, s miközben langyos vizet adagoltam hozzá, összegyúrtam. Jól formázható, kissé lágy tésztát kell kapnunk. Legvégül az olajat adtam hozzá s megdagasztottam. Letakarva hagytam megkelni.
Közben elkészítettem a tölteléket: a hagymát megpucoltam, felaprítottam s az olajon megpároltam. Hozzáadtam a darált húst, sóztam, morzsásra pirítottam. Fűszereztem borssal, paprikával és a zöldfűszerekkel (mindegyikből 1-1 nagy csipetnyit adtam hozzá), és végül a paradicsommal összefőztem.
A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítottam.
15 kis gombócra osztottam. Mindegyiket kerekre nyújtottam, felére 1 evőkanál tölteléket tettem, elosztottam, majd a másik tésztafelet ráhajtottam, a széleket lenyomkodtam.
Serpenyőben ujjnyi olaj/zsír keverékét melegítettem, s kisütöttem a töltött lángosokat.
Jó sok lett belőle, kiadós és laktatós. Vacsorára készült, de másnapra is maradt reggelire, tízóraira.
A sajtot eredetileg bele terveztem sütni, de már javában sült, mire észbe kaptam, így a tetejére került. A lényeg, hogy legyen - én mindenbe-mindenhez teszek, ami csak elbírja! 😃

4 megjegyzés:

  1. Ez tényleg jó laktató lehetett! Nagyon guszták, szívesen megkóstolnék most belőle egyet :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta és finom laktató lehetett!

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...