Krumplifőzelék fasírttal

Leányzóm említette, hogy az egyetlen főzelék, amit szeretett az oviban, az a krumplifőzelék volt. Én viszont soha nem főztem. Enni is csak egyszer ettem, mikor még közös konyhán voltunk az Anyósomékkal, s Ő főzött. Úgy emlékszem, krumplileves íze volt. Mégsem lopta be magát a konyhánkba, nem azért, mert nem ízlett, számomra a krumpli főzelékalapanyagként nem játszik. Ma mégis tettem egy próbát, ebédre tojásleves mellé készült, fasírttal.
Rákerestem interneten, megnéztem jó néhány receptet, aztán hozzáláttam, innen is, onnan is belecsempészve a szimpatikus részleteket.
Hozzávalók, a főzelékhez:

  • 6 nagyobb krumpli
  • 1-1 mokkáskanál morzsolt majoránna és petrezselyem
  • 1 teáskanál házi ételízesítő
  • 1 evőkanál liszt
  • 4-5 evőkanál olaj
  • kevés pirospaprika
  • 2 evőkanál tejföl
  • 2 evőkanál almaecet
Így készült:
A krumplit megpucoltam, megmostam, karikákra vágtam. Felöntöttem annyi vízzel, amennyi éppen ellepi, s a sóval (ne legyen sok, az ételízesítő is sós, inkább a végén tegyünk még bele, mint elsózzuk) és ételízesítővel főni tettem. A zöldfűszereket is beletettem.
Mikor a krumpli megfőtt, a lisztből és olajból rántást készítettem: elkevertem a kettőt, s kis lángon sűrűn kevergetve enyhén megpirítottam. Beleborítottam a krumplis edénybe, miközben kevergettem. Hozzáadtam a tejfölt is, elkevertem, s mikor felfőtt, kész is. A végén tettem bele az ecetet, s ha szükséges, még sót.
(A fasírt ugyanígy készült.)

A krumpli alaposan szétfőtt, mire elkészült, korábban kellett volna készíteni a rántást. Az íze jó lett, ha nem is túl gyakran, de néha fogom készíteni, úgy évente egyszer... 😀 Amúgy sem sűrűn főzök főzelékeket. 

2 megjegyzés:

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...