Banános zabpelyhes keksz

Valamikor tavasszal készült, útravaló keksz gyanánt Fiamnak, meg vendégeink is voltak rá. Zabpelyhes kekszet terveztem, aztán a gyümölcskosárban kallódó néhány jobb sorsra érdemes maradék adta meg az ízesítését. S mint többnyire az ilyen hirtelen jött ötletek eredménye, ezúttal is finom lett, mindenki szívesen falatozta.

Hozzávalók:
  • 25 dkg zabpehely
  • 35 dkg liszt
  • 20 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 25 dkg margarin
  • 3 evőkanál méz 
  • 1 mokkáskanál szódabikarbóna
  • maréknyi mazsola
  • 10 dkg kókuszreszelék
  • 3 egész tojás
  • 1 nagy banán összetörve
  • 1 narancs kicsavart leve
  • 1 citrom kicsavart leve
Az elkészítése is roppant egyszerű. minden belevalót tálba pakoltam- a banánt villával összetörve, a margarint megolvasztva, alaposan összekevertem, majd kanállal sütőpapírral bélelt tepsibe teáskanálnyi halmokat pakoltam, helyet hagyva közöttük, mert sülés közben leterülnek. '80 fokon addig sütöttem, míg pirulni kezdett a teteje.
Puha és jó ízű kekszecskék lettek. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...