Tejfölös lepény

Nálunk vödörszámra fogy a tejföl. Tényleg fogy. S hogy történt, hogy nem, egész vödör várakozott felhasználásra. Persze, hogy sütiben végezte.

Hozzávalók:
A tésztához:
  • 25 dkg liszt
  • 5 dkg cukor
  • fél csomag sütőpor
  • csipet só
  • 1 nagy tojás
  • fél dl tej
  • 1 evőkanál zsír
A töltelékhez:
  • 4 tojás
  • 25 dkg cukor
  • 10 dkg gríz
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 1 citrom kicsavart leve
  • 1 vödör tejföl (80 dkg)
Így készült:
A tésztához valókat tálba mértem, összegyúrtam. Tejből annyi kell, hogy gyúrható tésztát kapjunk.
A tésztát tepsi méretűre nyújtottam, (28×32 cm-es), belehelyeztem a tepsibe, a széleket, sarkokat beleigazítottam-nyomkodtam.
A töltelékhez előbb a tojásokat kevertem el a cukorral, jó alaposan, majd hozzákevertem a grízt, tejfölt, citromlét. Egyneművé kavartam, s ráborítottam a tepsiben várakozó tésztára.
180 fokos sütőben sütöttem. Addig, míg enyhén pirulni kezdett a teteje, illetve a széleken pirulni kezdett.

Túrós süti hatású lett, szerintem első kóstolásra mindenki meg van győződve róla, hogy túrós, és nem tejfölös. Tehát aki a túrósat szereti, ebben sem fog csalódni.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet, és aki a túrósat szereti rossz ember nem lehet:)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...