Lecsó,

...ahogy nálunk készült, s ahogy legjobban szeretem mai napig.
A lecsónak is sokféle változata van, én is hol így, hol úgy készítem. Rizsesen a legkiadósabb, s talán a legkedveltebb is a család körében, de készült már tökkel/cukkinivel, padlizsánnal, krumplival, kolbásszal...
Anyukám szinte mindig így készítette, az alapzöldségekkel és tejföllel. Biztos sokaknak furcsa ez az összetevő benne, mert nem sűrűn találkoztam ilyen recepttel, de számomra így a legfinomabb. Finoman szaftos, friss kenyérrel nagyon szerettük mártogatni.
Hozzávalók:

  • 4-5 fej hagyma
  • 8-10 paprika
  • kevés olaj 
  • 4-5 paradicsom
  • só, bors, paprika
  • 1,5-2 dl tejföl
Így készül:
A hagymát megpucolom, szeletelem. A paprikát szintén megmosom, kettévágva kiszedem a csumáját és szeletelem.
Az olajon, fedő alatt, sózva megpárolom a hagymát és paprikát. Időnként azért meg kell keverni, oda ne égjen. Mikor már puha, akkor adom hozzá a paradicsomot, s tovább főzöm, ekkor már fedő nélkül, hogy a felesleges lé elpárologhasson róla.
Mikor a paradicsom is szétfő, borssal, paprikával fűszerezem, majd a tejfölt is hozzáadom.
Összefőzöm, s kész is.

Nem írok pontos mennyiségű hozzávalót, soha nem ugyanannyit teszek bele, attól függ, mennyit akarok főzni, mekkorák a zöldségek. 
Én soha nem teszek el üvegbe lecsót. Hagyma van télen is, paprikát fagyasztóba szoktam eltenni készre aprítva, adagokban zacskózva, s ilyenkor paradicsomlé kerül bele friss paradicsom helyett. Meg egy pohárnyi rizs és kötelezően tejföl. 

4 megjegyzés:

  1. Ezt a változatot nem ismertem, de biztos így is nagyon finom. Én pár kolbászkarikával szoktam készíteni, és egy tojást ütök bele a végén. Mellé tarhonyát eszünk, vagy belefőzött krumplit 😊.
    Erre mondják, hogy ahány ház, annyi szokás.... 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi így szoktuk meg, így -is- szeretjük. De tojást soha nem tettem bele. Mindig tanul az ember! :-) Legközelebb kipróbálom, köszönöm az ötletet, ötleteket!

      Törlés
    2. Most nézegettem a fent lévő lecsóimat, hogy elküldjem neked, milyen is a tojásos lecsóm, de olyan pont nincs fent 😊. Eddig biztos nagyon hétköznapinak találtam, úgyhogy majd pótolnom kell. A tojást csak a legvégén szoktam beleütni, gyorsan elkeverem, 1-2 perc és kész.

      Csak krumplisat, padlizsános-cukkinist és tarhonyásat találtam:

      https://katalin-konyha.blogspot.com/2014/08/padlizsanos-cukkinis-lecso.html

      https://katalin-konyha.blogspot.com/2012/10/lecsos-pasztortarhonya.html

      Törlés
    3. Köszönöm a fáradozásod, meg fogom nézni a lecsóidat! Biztos mind finom! Én sem mindig ugyanúgy készítem, de leggyakrabban tejfölösen. Cukkinivel és padlizsánnal is készítettem, csak külön-külön. Mindkettő finom volt.

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...