Kanalas keksz

Akár utolsó pillanatos sütinek is megfelel:
Ez is egy olyan süti, ami már elkészült korábban, s csak a receptet írtam le hozzá piszkozatban, a lefotózásra viszont nem szántam időt azon frissiben, később meg már nem volt mit megörökíteni. Mivel nem véletlenül fogyott el hamar, újra elkészült, egy olyan alkalommal, mikor Fiam ment vissza Szegedre. Az elsőként készült annyiból jobban sikerült, hogy nem terültek el annyira, magasabbak maradtak. Most lehet, kicsit túltoltam a narancslét, mert a 3-4 apró, fonnyadt külsejű mandarin levét csavartam bele. Ízre persze most is ugyanolyan finom volt, előnyt élvezett a másik sütivel szemben. 



Hozzávalók:
  • 3 tojás
  • 25 dkg cukor
  • 25 dkg margarin
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 1 narancs lereszelt héja és leve
  • 10 dkg aszalt sárgabarack
  • 10 dkg aszalt áfonya
  • 50 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor 
Így készült:
Simára kevertem a tojásokat a cukorral, majd hozzáadtam a mikróban megpuhított margarint (meg is olvadt, de nem baj), majd sorra a többi hozzávalót. Sűrűn kavarható masszát kaptam, amit pihenni hagytam, miután egyneművé kevertem. (Ez kihagyható lépés, csak én épp mást csináltam közben)
2 órányi pihentetést követően két kiskanál segítségével diónyi masszát pakolgattam sütőpapírral bélelt tepsibe, helyet hagyva közöttük, mert sülés közben szétterülnek. 
180 fokos sütőben világosra sütöttem a kekszeket.


Bármit lehet bele pakolni, ami kézügyben van: akár csokidarabokat, durvára vágott diót, mogyorót, bármilyen aszalt gyümölcsöt... Egyszerű, és finom a végeredmény.

Egyúttal boldog, békés húsvétot kívánok mindenkinek! 😘

4 megjegyzés:

  1. Áldott ünnepet nektek is!
    Először azt hittem,hogy kanállal méred a hozzávalókat, azért kanalas. :-) Szuper ötlet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük! :-)
      Akár azt is lehetne... De nem szeretem a kanalas mércét, ott nagy az eltérés a lapos és púpozott között.

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...