Kelt lekváros kifli

Még sok tavalyi lekvárom van, de lehet, nem is baj, mert idén több időjárási tényező is tett róla, hogy kevesebbet főzzek be. De azért apasztom a mennyiséget, kell csinálni helyet az idén megtöltendő üvegeknek. Igaz, még csak bodzalekvár készült, de hol van még az ősz!

Nos, ezek a kiflik is az előkészített üveg lekvár köré kerekedtek, vagyis hajlottak. Szilvalekvár került bele, amit sosincs türelmem elég sűrűre elfőzni, de amit celofánnal kötöttem le, felére apadt az üvegben, s szépen megkeményedett, egyáltalán nem folyt ki. Így lehet kemény szilvalekvárt főzni- csak közel egy év kell hozzá! 😀




 Hozzávalók:

  • 3 dl tej
  • 5 evőkanál cukor
  • 4 dkg élesztő
  • 1 kg liszt
  • 1 csapott teáskanál só
  • 25 dkg margarin+15 dkg vaj
  • 1 citrom lereszelt héja
  • 1 egész tojás+ 2 sárgája
Továbbá:
  • 1  nagy üveg szilvalekvár
  • porcukor beszórni
Így készült:
A tejet megmelegítettem, csak éppen kéznek kellemes melegre, elkavartam benne egy evőkanál cukrot, belemorzsoltam az élesztőt s hagytam felfutni.
Közben a lisztet elvegyítettem a sóval és többi cukorral meg a citromhéjjal, majd elmorzsoltam a margarinnal és vajjal. Persze lehet csak vajjal vagy csak margarinnal készíteni. Hozzáadtam a tojásokat, élesztős tejet és összegyúrtam. Nem kellett bele több az odakészített tejből, de szükség szerint lehet még tenni bele. Nem túl keménynek, könnyen gyúrhatónak kell lennie a tésztának. 
A meggyúrt-dagasztott tésztát egy órát letakarva kelesztettem.
Ezt követően enyhén lisztezett deszkára borítottam, 8 gombócra osztottam. Mindegyiket kerek lappá nyújtottam, 8-ba vágtam, lekvárral töltöttem, felsodortam és tepsibe pakoltam.
180 fokos sütőben pirosra sütöttem.
Kisülés után, még langyosan porcukorral szórtam be.


Végül is semmi különös, csak kelt tészta lekvárral töltve, mégis nagy sikere volt. Nekem, mint nagy szilvalekvár rajongónak, különösen ízlett. A tészta jó puha lett, még harmadnap is az volt. Még van néhány darab, ugyanis a kiló lisztből három nagy tepsi kifli lett.
 

2 megjegyzés:

  1. Helyes kifliket sütöttél, nagyon finom lehetett a szilvalekvárral.
    Idén nálunk is kevesebb befőtt, lekvár készül, mint az előző években. 1-2 éve sütőben sütöm a szilvalekvárt. Jó sűrű lesz, nagyon finom, alig kell bele cukor, csak nem szapora, kevés lesz belőle 😊😦.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :-) A szilvalekvár a kedvencem, így számomra finom volt. De mindenki másnak is. Én még nem készítettem sütőben lekvárt, bár Anyósomtól hallottam, hogy valamikor Ő is úgy sütötte. Egyszer lehet, kipróbálom.

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...