Kolbászos bab rizzsel

 Gyakran elhatározom, hogy eltervezem előre, mit főzzek majd, s annak megfelelően vásárolok be. De nem, nekem ez nem megy. Sokkal inkább jellemzőbb rám, hogy megállok a kamrában, nézelődök-keresgélek, kutakodok a hűtőben, fagyasztóban, miből tudnék éppen - s persze, hogy gyorsan- rittyenteni valami ehetőt a család elé. Egy ilyen időszűkés tanakodós alkalommal láttam meg a két babkonzervet, kolbász is volt a hűtőben, no meg egy üveg megkezdett, felhasználásra váró sűrített paradicsom- ezeket összefőztem, fűszereztem, közben a rizs is megfőtt. S lám, lett ebéd!


Hozzávalók:

  • 1 bögre rizs (3 dl)
  • 2-3 evőkanál olaj
  • petrezselyem
  • 2 vörösbabkonzerv
  • arasznyi kolbász
  • 1-1,5 dl sűrített paradicsom
  • bors
  • kevés csípős paprikakrém
Így készült:
A rizst az olajon enyhén megpergeltem, inkább csak kavargattam kevés ideig. Felöntöttem kétszeres mennyiségű vízzel, sóztam, apróra vágott petrezselymet tettem hozzá. Lefedve, kis lángon hagytam főni.
A felkarikázott kolbászt kevés vízben néhány percig főztem, majd hozzáadtam a leszűrt konzerveket és a paradicsomot. Bors és csípős paprika került még  bele. Rövid ideig még főztem, megkóstoltam, elég sós-e, kicsit sóztam, s kész is.
A megfőtt rizzsel tálaltam.
Azóta még egyszer készült, akkor is gyorsan ebédre, paradicsomos fehérbabkonzervből. Nem is az a lényeg, hanem hogy gyorsan lehet finomat főzni mindössze néhány hozzávalóból.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon finom ételt varázsoltál gyorsan az asztalra. Ügyesen megoldottad az ebédet, nagyon kreatív vagy! 😊

    VálaszTörlés
  2. Mindig csodáltam azokat a nőtársaimat, akik heti beosztásban előre kitalálják, hogy mit fognak főzni és ahhoz készítik a bevásárló-listát. Nekem ez nagyon ritkán sikerül, és akkor is legfeljebb 2-3 napra előre. Mert az tuti, hogy valami közbejön, nem azt főzök mégse, vagy kínait eszünk, mert megkívánjuk (néha előfordul), vagy a család nagy része mégsem eszik itthon, mint általában, hanem valamerre vannak és ott esznek. Olyankor minimálra veszem a főzést, a férjemmel megesszük a maradékokat, vagy csak rántottát. És igen, ilyen spájzban-hűtőben körülnézős ebéd is gyakran van.... Viszont duplán örülök, amikor sikerül a készletekből valami finomat összehozni, mert akkor megvan a jó érzés, hogy mégsem feleslegesen vettem meg anno azt az elfekvő alapanyagot. Anikó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anikó, akár én is írhattam volna a soraidat! :-) Próbáltam terv szerint főzni, nem jött be, mert, ahogy nálatok is, mindig közrejátszik valami: vagy alapanyag kerül a házhoz, amit fel kell használni, épp megérik valami a kertben, valamiért nincs időm főzni. A gyerekek pedig egyre inkább a saját útjukat járják. Így marad az izgalmasabb változat- agyalni, mit hozzak össze abból, ami van otthon. Vagy felhasználni a konkrét cél nélkül megvásárolt alapanyagot, mielőtt tönkremegy. Nagy kaland tud lenni a főzés is! :D

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...