Sajtos háromszög

Az előző, ribizlis sütivel egyszerre sült, mert ha már sütök édeset a más kedvéért, akkor a sósat ki nem hagyom a magam öröméért. Nem kerestem receptet hozzá, csak úgy összeállítottam a tésztát, s az is menet közben "derült ki", hogy a szokásos rúd helyett háromszögűre vágom. 



 Hozzávalók:

  • 65 dkg liszt
  • 25 dkg margarin
  • 15 dkg zsír
  • 2 teáskanál só (közepesen púposan mérve)
  • 1,5 dl tej
  • 3 dkg élesztő
  • 1 teáskanál cukor
  • 1 egész tojás+2 sárgája
  • 20 dkg reszelt sajt (trappista)
  • a tetejére: köménymag, 15 dkg reszelt sajt
Így készült:
A tejet megmelegítettem, elkevertem benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt. Hagytam felfutni. 
Közben a lisztet, sót elvegyítettem, majd elmorzsoltam a zsírral, margarinnal. Hozzáadtam a reszelt sajtot, azzal is elvegyítettem, végül a tojásokat és élesztős tejet. Összegyúrtam. Ha szükséges, még kerülhet bele kicsi tej vagy tejföl, nekem épp elég volt az 1,5 dl, hogy megfelelő állagú legyen a tészta: inkább kemény, de ugyanakkor könnyen gyúrható.
A megdagasztott tésztát egy órát letakarva pihentettem.
Ezután enyhén lisztezett deszkán kinyújtottam, köménymagot és reszelt sajtot szórtam rá, amit rá is nyomkodtam.
Derelyemetszővel csíkokra vágtam, amit aztán háromszögekre szabdaltam.
Tepsibe pakoltam, s 180 fokos sütőbe tettem. Pirulásig sütöttem őket.

Jó roppanósak lettek, de egyáltalán nem száraz. 
Én kimondottan szeretem a köménymagot a sós sütik tetején, de aki más ízléssel rendelkezik, kihagyhatja vagy lecserélheti más magra, mondjuk szezámmag, lenmag, mák, napraforgómag is kerülhet rá. Vagy akár vegyesen is. 

4 megjegyzés:

  1. Jól kitaláltad ezt a sós sütit finom lehetett ! Mi is szeretjük a köménymagos sós sütiket én ritkán szezámmagot is csempészek rá de mivel férjuram nem kedveli inkább marad a köménymag:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Éva! Nálunk a szezámmag is nyerő, kivéve, ha Sógorom jön hozzánk, mert ő allergiás rá.

      Törlés
  2. Finomat sütöttél, ezt jól összeállítottad 😊. A formájuk is nagyon tetszetős. A köménymag nálunk is kedvenc, de az összes más magokat is szeretjük.

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...