Sajtos kifli

Végre szünet, de az ujjongó, belülről feszítő öröm nem jelentkezik. Az jó, hogy magam osztom be az időmet, nem kell korán kelni, csak ha úgy akarom, s azt tehetem -többek között- amihez kedvem van, de leginkább azt, amit kell, amit elodáztam korábban, a nagy hajtásban. A blogot is nagyon elhanyagoltam, de most már szándékszom erre is szánni egy kis időt. Az elmúlt hét úgy alakult, hogy többet sütöttem, hol ezért, hol azért, s még fotóztam is. Illetve próbálkoztam. 

Ez a kifli a legutóbbi konyhai ténykedés egyik eredménye. Húgomékhoz készültünk, olyan házavató félére. Nagyon rég volt, meglepően és szokatlanul rég, hogy találkoztunk. Bár napi szinten kapcsolatban állunk, egyre ritkábban futunk össze a testvéreimmel. Fogjuk mindenfélére, többek között a vírusra, de leginkább a szándékon múlik. Hátha sikerül változtatni rajta... Jó volt találkozni, s ha süti nélkül állítanánk be, az nem is én lennék. 


 Hozzávalók:

  • 3 dl tej
  • 1 teáskanál cukor
  • 4 dkg élesztő
  • 1 kg liszt
  • 25 dkg margarin
  • 15 dkg zsír
  • 2,5 teáskanál só 
  • 2 nagy tojás
  • 20 dkg reszelt sajt (vegyesen)
  • + reszelt sajt a tetejére
Így készült:
A sajtot lereszeltem. Többféle maradék sajt volt, trappista, füstölt, gouda. 
A tejet megmelegítettem, elkevertem benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt. Hagytam felfutni.
A lisztben elvegyítettem a sót - 2 teáskanállal púposan mértem, s még egy bő kanálhegynyit dobtam bele-, majd elmorzsoltam a margarint és a zsírt. Hozzáadtam a tojásokat, az élesztős tejet és összegyúrtam. Arra számítottam, kell még bele tej, de épp megfelelő állagú lett a tészta. Persze szükség szerint lehet tenni még hozzá kis tejet vagy tejfölt. Legvégül a reszelt sajtot adtam hozzá
A tésztát megdagasztottam, majd kicsi liszttel megszórva, letakarva egy órányit kelni hagytam.
A pihenési idő letelte után lisztezett deszkára borítottam, öt részre osztottam. Mindegyiket nagy, kerek, vékony lappá nyújtottam. Előbb négybe vágtam, majd mindegyik negyedet még három részre. Felsodortam, tepsibe pakoltam, reszelt sajtot (ez épp füstölt trappista volt, de bármilyen lehet) szórtam rá.
180 fokos sütőben szép pirosra sütöttem őket. Három tepsivel lett ebből a mennyiségből.


Nem terveztem el előre, mit fogok sütni, menet közben körvonalazódott. Az volt biztos, hogy sajtos lesz, de, mint rendszeresen, a kéznél lévő receptek különböző okokból el lettek vetve, így ez lett. De jól sikerült, finoman sós és sajtos, ropogós. Mivel jó sok lett, jutott is, maradt is. Még reggelire is ezt rágcsáltam joghurt mellé. 

4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták lettek, finomak, ropogósak. Szép mennyiség lett belőle, biztos mindenkinek jutott belőle 😊. Jó is összefutni a rég nem látott családdal, rokonokkal....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Katalin! :-) Ha sütök, szinte mindig egy kiló lisztből, nem aprózom el.

      Törlés
  2. Nagyon guszták finom lehetett! Jutott bőven mindenkinek gondolom ebből a mennyiségből!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Éva! Bizony, jutott is, maradt is, még van is néhány darab, ebben a nagy melegben még étvágya sincs az embernek...

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...