Sacher-szelet,

... ahogy a nagykönyvben meg van írva. Azért mégsem teljesen ugyanúgy készült, meg a könyv sem nagy.

A nyáron Húgom és Unokaöcsi nálunk töltöttek néhány napot. Sokat pletyóztunk és délutánonként az árnyékban ülve lelt ránk munkából hazaérkező Férjuram. Beszélgetés közben Húgom egyik receptes könyvemet lapozgatta, nevezetesen a "csupa csoki" címűt -így kisbetűvel-, s megakadt a szeme benne a Sacher-tortán. Mindjárt számot vetettem a kamra tartalmával, és kilátásba helyeztem az elkészítését. Mégsem került rá sor, amit restelltem utólag, ezért, mikor Leányzómmal egy délutánon ellátogattunk hozzájuk, előtte megsütöttem és vittünk.


Hozzávalók:

  • 20 dkg étcsokoládé
  • 17,5 dkg vaj
  • 8 tojás
  • 1 csipet só
  • 20 dkg cukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 20 dkg liszt
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1 kis üveg sárgabaracklekvár
  • 10 dkg csoki és 2,5 dkg vaj a tetejére
Így készült:
A 20 dkg csokit a vajjal gőz fölött felolvasztottam. 
A tojásokat szétválasztottam. 
A sárgákat elkevertem a cukorral, jó alaposan, majd hozzákevertem a gőz fölött felolvasztottakat.
A fehérjéket a csipet sóval felvertem, jó keményre- addig, míg a habverőről nem csurog le.
A habot a csokis masszához borítottam, majd, miközben óvatos mozdulatokkal kevertem, több részletben hozzáadtam a sütőporral elkevert lisztet.
Az összekevert masszát sütőpapírral bélelt, 28×32 cm-es tepsibe borítottam, elegyengettem.
180 fokon tűpróbáig sütöttem.
Mikor kihűlt, vízszintesen kettévágtam. Az alsó lapot vastagon lekentem lekvárral, befedtem a másikkal.
A csokit a vajjal gőz fölött felolvasztottam, bevontam vele a süti tetejét.
A csoki dermedése után szeletelhető.


A belekerült lekvár a Húgom munkája, nálunk idén kimaradt a sárgabaracklekvár főzése. 
Eredetileg tortarecept, de én szeletesítettem. S mit változtattam rajta? Csak 2 dkg cukrot kért az eredeti recept, ezt elírásnak minősítettem, hozzátettem egy 0-t. A liszt mennyiségét is megemeltem 12,5 dkg-ról- ennyit ki sem tudnék mérni pontosan- 20 dkg-ra. A máz összetétele meg igen gyanús volt: 15 dkg csokoládé, 15 dkg porcukor, 1 csomag vaníliás cukor, 1,5 dl tejszín, egy tojássárga- mindezt összefőzni. Lehet, jó lenne, de nem mertem megkockáztatni, s aztán kidobni a nem túl olcsó belevalókat, így biztosra mentem. S így is elégedett volt vele mindenki. 😊

4 megjegyzés:

  1. Csinos süti hoztál össze, nagyon finom lehetett, de a házi lekvárnak nincs párja 😊. Szép egyenletes kockák, nekem mindig gond az egyforma darabok felvágása 😅.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :-) Ó, nekem sem igazán sikerül egyforma szeleteket vágni, de van olyan süti, ami hagyja magát, van ami makacsabb. Ez egy könnyen szeletelhető süti.

      Törlés
  2. Nagyon finom sütit készítettél! Egyszer sütöttem tortának ezt a fajta tésztát, de nagyon guszta így kockákra vágva !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Én is sütöttem tortának is, s valószínűleg fogom is még, mert mindenki szereti.

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...