Szilvás pite

 Már többször is hozzáfogtam írni valamit, aztán mindig kitöröltem. Most megpróbálom megírni a hónapok óta névtelen bejegyzésként szereplőt... 

Elengedtem a blogot. Nem örökre, csak egy időre. S mindeközben nem hiányzott, no meg levettem egy "kötelezettséget" a vállamról. Pont azért, mert annak éreztem, holott korábban kedvtelésből, kikapcsolódásból írogattam. Már egy hónapja szünetünk van, s csak most határoztam el magam, hogy igenis, jelentkezem, Közben történtek a szokásos események, szokatlanok is, különben nem éreznénk, hogy élünk. Sütögettem is, hol ezért, hol azért. Nem is mindig fotóztam, vagy csak az utolsó szeleteket tessék-lássék módra, ha egyszer talán mégis kedvet kapnék a lejegyzésükhöz.

Bár idén a sok minden más mellett az időjárás sem velünk tart, késői fagy, aztán szárazság tarolt, a szilvafánk termése süti mellett még néhány üveg lekvárra valót is termett. Bár ez a süti a Húgomtól kapott szilvából készült, néhány nap múlva.



Hozzávalók:

A tésztához:

  • 45 dkg liszt
  • 1 csipet só
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 15 dkg cukor
  • 25 dkg margarin
  • 2 tojás
  • 2 evőkanál joghurt (illetve szükség szerint)
A töltelékhez:
  • 1,5 kg szilva
  • 3 evőkanál gríz
  • 5 evőkanál cukor
  • 1 teáskanál fahéj
  • + 1 felvert tojás lekenni
Így készült:
A szilvát megmostam, feleztem, (magját kiszedtem), rászórtam a grízt, cukrot, fahéjat, és összevegyítettem.
A tésztához a lisztet, sót, sütőport, vaníliás cukrot, cukrot elvegyítettem, majd a margarinnal összemorzsoltam. Hozzáadtam a két tojást és két evőkanál joghurtot -tejföl is jó-, majd összegyúrtam. Joghurtból annyit tegyünk hozzá, hogy könnyen gyúrható tésztát kapjunk. Nekem kicsit lágy, ragacsos lett az egyből belepakolt két púpozott evőkanálnyi mennyiségtől, ezért nagy csipet liszttel gyúrtam át, hogy jó legyen a tészta.
A tésztát két részre osztottam, mindkettőt tepsi méretűre nyújtottam. Egyiket kikent tepsibe tettem, erre halmoztam a szilvát, elegyengettem, majd befedtem a másik lappal. Villával megszurkáltam, felvert tojással lekentem.
180 fokos sütőbe tettem. Addig sült, míg szépen megpirult a teteje.

Szerepel már szilvás pite a blogon, itt. A recept hasonló, némi eltéréssel. Még  mindig nagyon ízlett. Sógornőm is megjegyezte, nagyon finom ez a meggyes pite. Szilvára nem is gondolt. Régebb én se, hogy az kerüljön a pitébe. De érdemes belepakolni, csalódást nem okozhat. 

6 megjegyzés:

  1. Észrevettem hogy kicsit távolmaradtál, de mostanában én sem vagyok annyira aktív. Sütid nagyon guszta szilvát is mint általában minden gyümölcsöt nagyon szeretem. Sütibe is nagyon szeretem de lekvárnak még jobban, remélem fogok tudni pár üveggel eltenni az idén is !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Éva! Én is nagyon megszerettem a szilvát sütikben, persze amúgy is. Én már főztem néhány üveg lekvárt belőle, de remélem, a későbbikben sikerül még többet. Kedvenc lekvárom!

      Törlés
  2. Finomat sütöttél ismét, nagyon jól néz ki, szép színe is van!
    Már vártam az új írásaidat, süteményeidet, örülök, hogy újra itt vagy. Én hűségesen csinálom, még nem untam meg. Június elején voltunk ismét Torockón, de talán láttad is már:
    http://katalin-konyha.blogspot.com/2022/06/szekelyko-korturaink-nyaralastorockon.html
    Aztán Mözsön Apukámnál:
    https://katalin-konyha.blogspot.com/2022/07/malna-sorbet-es-nyaralas-mozson.html
    Mindét utazás nagyon jól sikerült, végig jó idővel. Azt hittem, talán ti is megint hazautaztatok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin! Hogy milyen rendszerességgel jelentkezem, nem tudom. Nem arról van szó, hogy meguntam volna- most, hogy kicsit átböngésztem a blogot és a sorban álló fotókat, egész megjött a kedvem. De rohamosan közeledik az újabb tanév, ami káoszosabbnak ígérkezik minden eddiginél. Vagy az, vagy a blog! :D No, majd csak elválik.
      Nem láttam a kirándulásaitokat, de mindenképp megnézem! Mi még nem voltunk otthon, terveztük, félő volt, hogy nem is tudunk elmenni, de aztán mégis, nyaralás után teszünk egy villám-rokonlátogatást.

      Törlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
  4. Jó, hogy jelentkeztél! :-) A recept finomak néz ki. Zsuzsa

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...