Aprósütik

 Hajlamos vagyok elhanyagolni dolgokat. Ugyan számon tartom, de a kisördög mindig keres kifogást, hogy most miért ne, később ugyancsak előkotor valami halasztásra alkalmas indokot. Én meg hagyom, hogy ez a kisördög meggyőzzön. Így volt kolléganők névnapjával is- ugyanis kis aprósággal fel szoktuk köszönteni egymást. Aztán téli szünet előtt egy délutánt arra szántam, hogy sütiket sütöttem, kis tálkákba pakolva utólag kívántam nekik boldog névnapot. S elhatároztam, többet nem odázom így el. 

Ezek a sütik következnek. Nem fotóztam le külön-külön, jöjjenek így csokorba:

Mézes- nálunk évek óta így készül:

  • 1 kg liszt
  • nagy csipet só
  • 30 dkg porcukor
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 1-2 teáskanál mézesfűszer (házi)
  • 25 dkg margarin
  • 1 evőkanál zsír (ezt idén tettem először bele, jót tett neki)
  • 2 dl méz
  • 3 tojás
  • 1-1 citrom és narancs lereszelt héja
A hozzávalókat összegyúrom- előbb a száraz hozzávalókat a margarinnal, zsírral, eztán kerül bele a méz és tojások. Ha ragacsos, lágy lenne, kicsi lisztet szórok rá és átgyúrom.
Kinyújtom, különböző formákkal kivágom, 180 fokon egész világosra sütöm. 
Idén nem díszítettem. 



Lekváros kifli

  • 50 dkg liszt
  • 22 dkg zsír
  • 4-5 evőkanál joghurt
  • csipet só
  • 1 evőkanál porcukor
  • 2 dkg élesztő
  • lekvár tölteni
  • vaníliás porcukor beszórni
A lisztet, sót, porcukrot, belemorzsolt élesztőt összemorzsoltam a zsírral, majd kellő mennyiségű joghurttal összegyúrtam. 5 részre osztottam, mindengyiket kerekre nyújtottam, 8-ba vágtam, lekvárral töltöttem, felsodortam. 180 fokon sütöttem pirulásig. Porcukrot szitáltam rá.



Diós karikák

  • 30 dkg liszt
  • 12 dkg porcukor
  • 1 tojássárga
  • 13 dkg margarin
  • csipet só
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 mokkáskanál sütőpor
  • 1 evőkanál joghurt/tejföl
  • 1 tojás lekenni
  • maréknyi durvára vágott dió
A diót késsel feldaraboltam.
A lisztet, porcukrot, sót, vaníliás cukrot, sütőport elmorzsolatm a margarinnal, majd összegyúrtam a tojássárga és joghurt hozzáadásával. Kinyújtottam, lyukas korongokat vágtam belőle, felvert tojással lekentem, diódarabokat szórtam rá, kissé bele is nyomkodtam. 180 fokon sütöttem. Gyorsan sül, nekem sikerült túlsütni- nem kell pirosra pirulnia.
Néhány karikára nem jutott dió, azokra kókuszreszeléket szórtam- úgy is finom volt.



Habcsók

  • 4 fehérje
  • csipet só
  • 25 dkg kristálycukor
  • 2 teáskanál citromlé
  • 2 evőkanál porcukor
  • 1 evőkanál keményítő
A fehérjéket előbb a csipet sóval felvertem, majd több részletben hozzáadtam a kristálycukrot, közben folyamatosan vertem. Addig vertem, míg teljesen megtartotta a formáját, tényleg jó keményre. Végül a citromlét is beletettem, még ezzel is vertem keveset. 
Fakanállal óvatosan belekevertem a porcukrot és a keményítőt.
A sütőt 90 fokra előmelegítettem.
Közben a habból csókokat igazgattam egy nagy, sütőpapírral bélelt tepsibe. 
Betettem a sütőbe és addig maradt ott, míg kicsit pirulni kezdett. 1,5- 2 órát biztosan, hogy a sütőben volt. 
Életem első jól sikerült habcsókja, ami meg is tartotta a formáját. De nagyon édes, egy darab után egész nap nem kell több süti! 😃



Csokis pöfeteg

  • 20 dkg étcsokoládé
  • 12 dkg vaj
  • 20 dkg cukor
  • 3 tojás
  • 40 dkg liszt
  • csipet só
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 evőkanál vaníliás cukor
  • 2 evőkanál kakaó
  • porcukor beforgatni
A csokit, vajt gőz fölött összeolvasztottam. Hozzáadtam a cukrot, elkevertem, majd a többi belevalóval egyűtt sűrű masszát kevertem belőle.
1-2 órát hideg helyen pihentettem, majd diónyi gombócokat formálva, gömbbé alakítva, porcukorba hempergetve sütőpapííral bélelt tepsibe pakoltam.
180 fokon sült addig, míg a teteje kemény lett. 
Ez ízlett legjobban mindenkinek.

A karácsonyra készült sütemények- ezek majd külön-külön következnek, terveim szerint hamarosan:








6 megjegyzés:

  1. Gyönyörű kínálat, jó lehetett annak, aki nálatok vendégeskedett 😆. Nálunk is készült többféle süti, de ennyi nem.
    Nagyon jól néz ki mindegyik, egyik finom lehetett mint a másik.

    VálaszTörlés
  2. Micsoda sütifelhozatal! Remek mind!

    VálaszTörlés
  3. Szépséges csokor, nagyon ügyes voltál! :-)

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...