Pizzás csavar és virslis papucs egy tésztából

Szilveszterre mindig a sósak kerülnek előtérbe- mellé azért készül egy kis édes is, meg torta mindenképp, mert ilyentájt van már nem is olyan kicsi Keresztlányunk születésnapja. Idei sósak kétharmada: két legyet egy csapásra, azaz egy kiló lisztből dagasztott kelt tészta megfelezésre került, így lett pizzás csavar is meg virslis papucs is. Vittünk belőle, itthon is maradt, Anyósomék s kaptak. 


 Hozzávalók:

A tésztához:

  • 1 kg liszt
  • 2 teáskanál só (púpozottan mérve)
  • 15 dkg margarin
  • 15 dkg zsír
  • 1 egész tojás
  • 2 sárgája
  • 3 dl tej
  • 4 dkg élesztő
  • 1 teáskanál cukor
  • 3 evőkanál joghurt
A pizzás csavarhoz:
  • 3 evőkanál sűrített paradicsom
  • nagy csipet só
  • nagy csipet bors
  • 4 háromszőgű sajt
  • oregánó, bazsalikom
  • kevés reszelt sajt
A virslis papucshoz:
  • 50 dkg virsli
  • mustár, ketchup
  • reszelt sajt
Így készült:
A tejet megmelegítettem, elkevertem benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt. Hagytam felfutni.
A lisztet, sót elvegyítettem, elmorzsoltam a margarinnal, zsírral. Hozzáadtam a tojást és a sárgákat, az élesztős tejet, és gyúrni kezdtem. Közben adagoltam hozzá a joghurtot, hogy megfelelő állagú legyen a tészta: könnyen gyúrható, kissé puhább tésztát dagasztottam.
A megdagasztott tésztát kicsi liszttel megszórtam, letakartam, hagytam megkelni.
Közben megfőztem a virslit.
Elkészítettem a pizzás töltelékét is: a paradicsomot elkevertem a sajttal, sóval, borssal, morzsolt zöldfűszerekkel- ezekből egy-egy nagyobb csipetnyit raktam bele. 
A megkelt tésztát 2 részre osztottam: felét lisztezett deszkán hosszú téglalap alakúra nyújtottam, ennek felét -a tészta hosszában- lekentem a paradicsomos krémmel, kevés reszelt sajtot szórtam , a kenetlen tésztarészt ráhajtottam, kissé lenyomkodtam. Derelyemetszővel kisujjnyi csíkokat vágtam belőle, néhányat sodortam rajtuk, úgy tettem tepsibe.
180 fokos sütőben pirosra sütöttem őket. Két tepsivel lett, az első kicsit jobban megpirult, az finomabb, ropogósabb lett.
Miközben ez sült, elkészítettem a virsliset is:
A virsliket 3-ba vágtam.
A tésztát kinyújtottam, négyzetekre vágtam. A közepükre kentem egy kis mustárt vagy ketchupot, rátettem egy virslidarabot átlósan, a tészta szemben lévő csücskeit egymásra hajtottam, kissé össze is nyomtam. Tepsibe pakoltam, reszelt sajttal szórtam, 180 fokos sütőben pirulásig sütöttem.
Mindkettő finom lett, s mindkettő más - ízben is, formában is. 


2 megjegyzés:

  1. Látom szilveszterkor sem éheztetek 😆 sok finomságot ettetek. Egyik jobban néz ki mint a másik. Csavartat én is akartam csinálni leveles tésztából, de aztán elmaradt, mert volt minden más. Majd januárban pótlom.... 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De nem ám! :D Mindig túlzásba viszem, aztán nem győzzük megenni. De legalább még ma sem kell főzzek! Sütni sem- csak hét végére! :D

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...