Csokis sütemény

 Most van időm, ugyanis tél van, szünet, és nem halmoztam el magam tennivalókkal- így pótolom az elmaradásokat. Rengeteg van, itt lefirkantott recept, ott fotó- amit sikerül összepárosítani, abból bejegyzés is születik. Visszefele haladva október legvégén tartok- ekkor készült ez a nagyon csokis, pihe-puhe süti- csak úgy, hétvégi sütinek, meg a gyerekeknek hétközbeni csemegének.


A tésztához:

  • 35 dkg liszt
  • 20 dkg cukor
  • 4 tojás
  • 3 evőkanál kakaó
  • 1 csipet só
  • 1 csomag sütőpor
  • 2 dl tej
  • 2 dl olaj
A krémhez:
  • 2 csomag vaníliás pudingpor
  • 2 evőkanál kakaó (púpozott)
  • 8 dl tej
  • 10 dkg csoki
  • 25 dkg vaj
  • 18 dkg cukor
  • +4-5 dkg csoki a tetejére
Így készült:
A tésztához a tojásokat elkevertem a cukorral, majd hozzáadtam az olajat, lisztet, kakaót, csipet sót, sütőport, összekevertem, simára. Végül több részletben a tejet kevertem hozzá.
Sutőpapírral bélelt tepisbe simítottam, 180 fokon tűpróbáig sütöttem.
A krémhez a pudingporokat és a kakaót simára kevertem a tejjel, előbb kevéssel, majd a többivel és állandóan kevergetve felfőztem. Azon forrón beletördeltem a csokit és felolvasztottam benne. Időnként megkeverve hagytam kihűlni.
A vajat elkevertem a cukorral, majd kanalanként belevegyítettem a csokis pudingot, ami időközben kihűlt. Habosra kevertem a krémet.
A kisült lapot vízszintesen kettévágtam. Óvatosan leemeltem a felső lapot, fele krémet az alsóra kentem, visszahelyeztem a felsőt, erre került a krém másik fele. 
A tetejére csokit reszeltem.

Mivel kevert süti az alapja, viszonylag gyorsan kész- a puding főzése, kihűlésre várása vesz el több időt, no meg a krém kavarása. De én közben mindig csinálok valamit- főzök, olvasok, mosogatok, vagy épp laptopot bűvölök. 

6 megjegyzés:

  1. De jó, akkor még sok süti látható most majd nálad 😊. Ez a csokis sütemény is nagyon finom lehetett!
    Kis szünet után ismét folytatom a telkibányai nyaralásunk képeinek a feltöltését. Ha érdekel, és ha most van egy kis időd, gondoltam elküldöm az arkai kirándulásunk képeit, a bővített változatot, az Észak-Magyarország blogomról 😊 :
    https://karpatutak4.blogspot.com/2023/01/egy-het-csodalatos-zemplen-hegyei.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amiket megírtam, januárra biztos kitartanak. Mától dolgozunk, s így félévzárás előtt nem is keveset. Majd lesz valahogy... A nyaralás fotóit mindenképp megnézem, jó lesz kicsit nosztalgiázni! :-)

      Törlés
  2. Nagyon finom süteményt készítettél!

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...