Nagyon csokis süti



Jó ideje krémes sütit tervezek sütni, de valahogy nem akart összejönni rá az idő. Vagy inkább az elszántság. Nem, ez nem most készült, viszont most szívesen ennék belőle. Akkor nem bírtam már rájuk sem nézni! :-) A nyáron megírt bejegyzések egyike:
Leányzó kérte, hogy húsvétra legyen valami nagyon csoki süti is. Mivel szalalkális lapokat amúgy is terveztem sütni, mert az abból készült sütik nagyon finomak, átalakítottam a kívánságnak megfelelően.

Hozzávalók:
A lapokhoz:

  • 55 dkg liszt
  • 2 evőkanál kakaó
  • 20 dkg zsír
  • 10 dkg cukor
  • 2 tojás
  • 1 dl tej
  • 1 csomag szalalkáli (fél kg liszthez való)
A krémhez:
  • 1 csomag vaníliás pudingpor
  • 1 evőkanál liszt
  • 2 evőkanál kakaó
  • 6 dl tej
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 25 dkg vaj
  • 20 dkg cukor
A tetejére:
  • 10 dkg csoki
  • 2-3 evőkanál olaj
Így készült:
A tésztához való lisztet, kakaót, cukrot tálba tettem s elmorzsoltam a zsírral. Hozzáadtam a tojásokat és a tejben elkevert szalalkálit. Ha nem állna össze a tészta, akkor még kevés tejet adagoljunk hozzá. Arra figyeljünk, hogy ne legyen kemény, mert akkor nehéz lesz kinyújtani.
A tésztát 4 részre osztottam. Mindegyiket tepsi méretűre nyújtottam s 180 fokon sorra kisütöttem őket. Hamar sül, figyelni kell rá. Mivel barna, nem látszik, hogy pirul, ezért a tetejét szoktam megnyomkodni. Ha már nem lágy, akkor kész.
A krémhez a pudingot, lisztet, kakaót előbb kevés tejjel simára kevertem, majd fokozatosan hozzáadtam a többi tejet is,. Állandóan kavargatva sűrűre főztem.
Még azon forrón beletördeltem a csokoládét s kevergettem, míg felolvadt.
Miközben hűlt, többször megkevertem.
A puha vajat a cukorral elkevertem, majd a közben kihűlt pudingot kanalanként hozzáadtam. 
A krémmel megtöltöttem a lapokat.
A gőz fölött felolvasztott csokival bevontam a tetejét.
Másnapra jól átpuhult, szépen lehetett szeletelni.


2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehetett ez a csupacsoki süti :-) Leányzódnak jó ízlése lehet, ha ilyet kér :-)
    Örülök, hogy tetszettek a tátrai képeink. A Felvidék blobomon (https://karpatutak4.blogspot.com/) sok kép látható a kirándulásainkról, erről is már fent van az első három sorozat, lassan készülök a negyedikkel. Ott részletesen sokkal többet meg tudsz nézni róla, ha van időd :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta, most nekem is éppen ilyen sütihez lenne kedvem:)

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...