Kolbászos-sárgarépás tarhonya

...azaz targonya, ahogy mi neveztük. Szeretjük, egyszerű, gyorsan megvan, mégis a ritkábban asztalra kerülő ételek közé tartozik. A mai "mitfőzzekma" tanakodás során jutottam erre az elhatározásra, gyümölcsleves társaként főztem.
Gergő fiam érdeklődött, hogy készül a tarhonya. "Elmeséltem" neki, de akkor álljon itt is a módszer. S hogy miért került bele reszelt répa? Mert otthon lévén, kedves Nagynéném ilyet készített nekünk a házi sült csirke mellé. Nagyon finom volt, s a répát- murkot otthoni elnevezéssel- előszeretettel használom én is- eztán tarhonyához is.

Hozzávalók:

  • 50 dkg tarhonyatészta
  • 3-4 evőkanál olaj
  • 2 közepes sárgarépa
  • petrezselyemzöld
  • 1 evőkanál házi ételízesítő
  • 1 szál kolbász
Így készült:
A megtisztított sárgarépát apróra reszeltem.
A tarhonyát az olajjal pirulni tettem. Közben kavargattam, mert hamar képes megégni. Mikor már színesek lettek a tarhonyaszemek, legalábbis egy része, hozzáadtam a répát, néhányszor még átkavartam, majd felöntöttem 1,5 l vízzel. Belekerült 1 csapott teáskanál só, az ételízesítő és lefedve, kis lángon főni hagytam. Beletettem a felkarikázott kolbászt is, együtt főtt.
Időnként átkevertem. A vége fele beletettem a felaprított petrezselyemleveleket is. Mikor elfogy alóla a víz, addigra a tarhonya is megpuhul.
Egyszerű és nagyszerű étel. Ugyanígy készítettem eddig is, csak répa nélkül. Kolbász helyett kész pörkölt is kerülhet bele, vagy sült hús, máj is lehet a kísérője.
Most paradicsomot ettünk hozzá, de bármilyen friss saláta vagy savanyúság fogyasztható hozzá.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...