Almás-mákos pite

Ennek a sütinek nem várt sikere volt. 😊 Mivel családom körében nem túl népszerű a mák, nem számítottam rá, hogy olyan tempóban fog fogyni, mint ahogy apadt a tepsiből.
Tényleg finom, a lekvártól meg az almától nem olyan száraz, mint többnyire a mákos sütik.

Hozzávalók:
Tészta:

  • 40 dkg liszt
  • 1 sütőpor
  • 10 dkg cukor
  • 14 dkg zsír
  • 1 tojás
  • 1 citrom lereszelt héja
  • 2 evőkanál joghurt
A töltelékhez:
  • 4 evőkanál baracklekvár
  • 25 dkg őrölt mák
  • 20 dkg cukor
  • 6 közepes alma
  • 1 citrom leve
  • 1 mokkáskanál fahéj
  • 1 ek gríz
Így készült:
A tésztához valókat összegyúrtam: előbb a lisztet, sütőport, citromhéjat, cukrot a zsírral, majd a tojással és joghurttal tésztává formáltam. Míg elkészült a töltelék, pihenni hagytam.
Az almát megmostam, héjastul lereszeltem. Elkevertem a mákkal, cukorral, citromlével, fahéjjal, grízzel.
A tésztát két egyforma részre osztottam. Egyiket tepsi méretűre nyújtottam (28×32 cm-es), kikent tepsibe tettem, lekentem a lekvárral. Rákanalaztam a tölteléket, elsimítottam, majd befedtem a másik kinyújtott lappal.
180 fokon addig sült, míg a teteje szépen megpirult.
Kihűlés után porcukorral szórtam, szeleteltem.


4 megjegyzés:

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...