Aszalt paradicsomos pogácsa

Néhány éve készítettem házilag napon aszalt paradicsomot. Második nekifutásra lett jó, először nagyon kiszárítottam. Szeretem, mint ahogy a paradicsomot minden formájában. Ebbe a pogácsába már bolti került- s ilyenkor mindig felteszem magamnak a kérdést, miért van az, hogy egyre kevesebb dologra van időm? Vagy inkább energiám, kedvem, elszántságom? De azért a sütésre valahogy mindig szakítok időt. 😁 Mert mindenkinek arra van ideje, amire szán. 
Pogácsa havonta egyszer-kétszer biztosan készül nálunk. Nincs rá egy állandó-ismétlődő receptem, szinte mindig máshogy készítem, soha nem keresek vissza egy előző receptet, hogy azt kövessem. Így izgalmasabb, mindig kíváncsian várom, hogy ezúttal milyen lesz. Ehetetlen még soha nem lett! Így is finom lett, olaszos ízvilágú.


Hozzávalók:

  • 1 kg liszt
  • 2 púpozott teáskanál só
  • 3 dl tej
  • 4 dkg élesztő
  • 1 teáskanál cukor
  • 25 dkg margarin
  • 1 evőkanál zsír
  • 1 nagy tojás
  • 8-10 db aszalt paradicsom
  • bazsalikom, oregánó
  • 2-3 evőkanál tejföl
  • 1 tojás és szezámmag a tetejére
Így készült:
Az aszalt paradicsomot apróra vágtam, a néhány bazsalikom- és oregánólevéllel együtt. A morzsolt is jó, de ekkor még volt friss a kertben.
A tejet meglangyosítottam, elkevertem benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt. Hagytam felfutni.
A lisztet elvegyítettem a sóval, elmorzsoltam a margarinnal, zsírral. Hozzáadtam a tojást, élesztős tejet, paradicsomdarabkákat, zöldfűszereket és gyúrni kezdtem. Közben adagoltam hozzá a tejfölt, annyit, hogy könnyen gyúrható-dagasztható tésztát kapjak.
Megdagasztom, majd pici liszttel beszórva, letakarva kelni hagytam.
Mikor megkelt- úgy egy óra múlva-, kinyújtottam, hajtogattam, pihentettem 15-20 percet.
Ujjnyi vastagra nyújtottam, apró pogácsaszaggatóval kiszaggattam, tepsibe pakoltam.
Felvert tojással lekentem, szezámmaggal szórtam és 180 fokon pirosra sütöttem.


2 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek a pogácsáid, és biztos nagyon finomak is! Aszalt paradicsomot még nem ettünk, pedig már évek óta szerettem volna aszalni, aztán mindig elmaradt. Finom íze lehet tőle a poginak, és a friss fűszerek is izgalmassá tehették 😊
    Nálunk sincs már a "kertben", vagyis az erkélyen bazsalikom, de tettem el a magjából, és vetettem cserépbe, úgyhogy most van friss bazsalikomom a szobában, szép nagy már. Csak éppen még semmihez sem kellett használni... 😊😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin! Én nagyon szeretem az aszalt paradicsomot pogácsában, kenyérben is. Húgom készített már aszalt paradicsommal töltött csirkemellet, az is nagyon finom volt, én is el fogom egyszer készíteni- vagy többször. :-)
      Annyi minden van, amit még én sem kóstoltam, de majd talán rendre...

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...