Almás-ricottás püspökkenyér

Nagybevásárláskor bedobtam a szekérbe egy doboz ricottát, csak azért, mert a szemem elé került. Mivel nem volt konkrét célom vele, csak várt sorsára a hűtőben. És még mindig várt, míg csak rá nem néztem, hogy bizony hamarosan lejár a szavatossága, kezdeni kéne vele valamit. Hát kavartam gyorsan egy sütit.



Hozzávalók:
  • 20 dkg margarin
  • 25 dkg cukor
  • 3 nagy tojás
  • 25 dkg ricotta
  • 1 citrom leve és héja
  • 40 dkg liszt
  • 2 dl tej 
  • 1 csomag sütőpor
  • 3 közepes alma
Így készült:
Az almát megpucoltam, apró kockákra vágtam.
A tojásokat elkevertem a cukorral, hozzáadtam a ricottát is, simára kevertem. Majd következett a liszt, sütőpor, citrom héja és leve, s simára kevertem. Több részletben belekevertem a tejet is, végül az almadarabokat.
Elosztottam két kikent püspökkenyérformába a masszát.
180 fokon tűpróbáig sütöttem.


Finom és puha süti lett belőle. Másnapra a tízóraink megvolt belőle. 😊

11 megjegyzés:

  1. De szépek lettek a kalácsaid! Finomak, lágyak lettek 😊
    Én talán még nem is vettem ricottát, egyszer ki kéne próbálnom....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin!
      Első gondolatom, mikor megláttam a polcon a ricottát, a cannoli volt, de ilyesmire mostanság nincs elszántságom. Majd legközelebb talán.

      Törlés
  2. Nagyon guszta! Mint minden, amit készítesz.

    VálaszTörlés
  3. Szép és finom kalácsot készítettél.

    VálaszTörlés


  4. this is very helpful for me,Are there other articles about the same topic? Keep it up Matthew

    VálaszTörlés
  5. Én is szeretem az ilyen gyorsan keverem-kavarom sütiket. Ezek bizonyulnak a legfinomabbnak, és előnyük, hogy sok dolog sincs velük. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, pont ezért kerültek előtérbe ezek a sütik, mert nincs velük sok dolog! :-)

      Törlés
  6. Az ilyen spontán receptek a legjobbak! :-)

    VálaszTörlés
  7. Többnyire. De ez most tényleg finom lett! :-)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...