Kakaós málnás süti

Az utóbbi időben teljesen "elromlottam". Legalább három hete le sem fotóztam, amit sütöttem-főztem. Bár lenne éppen elég lejegyezni való, hisz legalább egy évre való elmaradásom van. De annyira lekötött a tanév vége, az ezzel kapcsolatos többletmunka, tervezések-szervezések, hogy rá se néztem a blogra. Ráadásul negyedikeseim voltak, s miután négy évig pátyolgattam őket, nehezemre esett tőlük a megválás, sok év óta most először nem vártam a tanév végét. De eljött, s bár még következő héten is dolgozunk, kicsit lehet engedni a gyeplőn, aminek most már örülök. 

Tegnapelőtt este- megvártam, míg majdnem lebukik a nap, s a benti 30 fokra még raktam egy lapáttal- sütöttem. Hirtelen elhatározásból. Leányzóm készült meglátogatni Erzsike nénit,  egy nyugdíjas rajztanárnőt, aki segített neki felkészülni a rajz alkalmassági vizsgára. S hogy ne menjen üres kézzel, gyorsan sütöttem egy édeset meg egy sósat. Már kezd érni a málna a kertben, de még mindig van a fagyasztóban tavalyi, ebből szórtam egy gyorsan kikevert kakaós alap tetejére. Leányzómnak nagyon ízlett, s Erzsike néninek is örömet szerzett vele. 


Hozzávalók:

  • 4 nagy tojás
  • 25 dkg cukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 1 csomag sütőpor
  • 25 dkg margarin
  • 35 dkg liszt
  • 2 púpozott evőkanál kakaó
  • 1 dl tej
  • 40-50 dkg málna
Így készült:
A margarint mikróban megolvasztottam.
A tojásokat a cukorral, vaníliás cukorral, sütőporral habzásig kevertem. Hozzáadtam a margarint -ne legyen forró-, a lisztet, kakaót és simára kevertem. Végül a tejet kevertem hozzá.
Sütőpapírral bélelt, 28×30 cm-es tepsibe simítottam a masszát, a málnát a tetejére szórtam.
180 fokos sütőben készre sütöttem. Tűpróbát végeztem, mielőtt késznek ítéltem volna.


Másféle gyümölcs is kerülhet a tetejére, ami éppen érik, vagy kéznél van. 
Gyorsan kész, mint a kavartak mindig, s finom, puha süti. Előbb meggyúrtam a sóst, aztán gyorsan összekavartam a málnásat, s míg ez sült, addig nyújtottam, vágtam, tepsibe pakoltam a másikat. Viszonylag hamar elkészültem az egésszel, s nyitott ajtónál már melegem sem volt. 

6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett a sütid, és a málnák is szépek, ennivalóak 😊.
    Nálunk is nagy a meleg a lakásban, jöhetne egy kis lehűlés.
    Szép nyarat, jó pihenést kívánok neked, ezek szerint még egy hét, és jön a szieszta 😊. Várom az újabb sütijeidet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Katalin!
      A kis lehűlés sem igazán hozott enyhülést, esőt meg főleg nem, pedig nagyon kéne már.
      Igen, még egy hét, és szabadságolunk, amire sok-sok tervem van. S aminek fele sem szokott megvalósulni. :D
      Nektek is szép, tartalmas, élményekkel teli nyarat kívánok! :-)

      Törlés
  2. Nagyon szép és finom sütit készítettél! A sok munka után itt a megérdemelt pihenés ideje amihez kellemes és szép napokat kívánok! Azért néha hozzál a sok receptedből is 1-2 bemutatót:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Éva, kedves vagy! :-) Igyekszem jönni időnként, előbb-utóbb csak kedvet kapok ehhez is!

      Törlés
  3. Akkor én is elromlottam.... :-D Amúgy fincsi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D
      Ez az, amit nem muszájból csinál az ember lánya. S ha nincs hozzá kedv, akkor inkább nem. Néha belegondolok, minek töltöm vele az időt, aztán mégis visszajövök. Talán mert jó itt lenni.

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...