Eperkrémmel töltött csokitojások

Még itt senyvedtek a húsvéti csokitojások. Eddig kekszszalámiban vagy rumos golyóban végezték, de most meg szerettem volna tölteni. Több ötletem is volt, végül az eperkrém mellett döntöttem. Ma délután készült, volt is rá egynéhány gyerkőc, de a csokit nem mindegyikük ette meg. Nem is erőltettem, hisz az nem is csoki. Ha jó lett volna, nem kellett volna tölteléken gondolkoznom:-) De az eperkrém, az nem maradt egyikük kistányérján sem egy csepp sem. Az tényleg finom volt.
Hozzávalók:
  • 9-10 csokitojás
  • 25 dkg eper
  • 1 csomag zselatin (10g)
  • 5 evőkanál cukor
  • 2 dl tejföl
  • 2 dl tejszín
  • 1 csomag habfixáló 
Elkészítés:
A csokitojásokat kettévágjuk.
Az epret megmossuk, 3-4 szemet féreteszünk a díszítéshez, a többit darabokra vágjuk, villával összenyomkodjuk, vagy összeturmixoljuk. Elkeverjük a cukorral. A zselatint 1 dl vízben melegítve feloldjuk. Az eperhez keverjük. A tejszínt  a habfixálóval kemény habbá verjük. A tejfölt az eperhez adjuk, majd óvatosan hozzákeverjük a habot. Kb. 30 percig hűtőben dermesztjük. Ha már kezd dermedni, a fél csokikba kanalazzuk. A felszeletelt féretett eprekkel díszítjük.
Van egy "jó" szokásom: többnyire nem döntöm el előre, mit fogok sütni, hanem szétnézek, mi van itthon. Aztán vagy felütök1-2 recepteskönyvet, s persze, hogy valamiért egyik recept sem ínyemre való, vagy anélkül, de alkotok valamit.  A sok már látott-olvasott receptet összekombinálom, s izgalommal várom, mi sül ki belőle. Még nem kellett kidobni egyik alkotásomat sem... Ez a krém is így készült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...