Ligeti szelet, avagy (ám legyen) Evila kedvence

Nagyon mozgalmas volt a hét második fele, így megint felhalmozódtak a blogos tennivalóim. Kedden Fiacskám letörte egyik felső metszőfoga sarkát, így szerdán fogorvos (ki fogják pótolni neki), a csütörtök délután eltelt Vácon, szintén fogorvos, csak ezúttal a fogszabályzós, (csuda egy fiam van, szemüveg, fogszabályzó, minden kiskamasz "álma" kijutott neki:-) ), pénteken próbáltam behozni a házimunkában  az  elmaradásokat, kevés sikerrel. Szombaton évzáró, délután vásárlás. Ma délelőtt ki se jutottam a konyhából, de kijelentettem, ebéd után semmit nem csinálok. Ez a semmi a bejegyzések pótlása. Mert sütni volt időm, ha másra nem is:-)
A következő süti péntek este készült, ligeti szelet lenne, de jócskán átírtam a receptet. A Süssünk, főzzünk sorozat 21. kötetéből való. Eredetileg kemény tésztát kellett volna gyúrni neki, nyújtani, stb, de nem volt kedvem elővenni a deszkát, így kevert süti lett belőle. A lekvár a közepébe utólag került volna bele, de fele elfogyott lekvár nélkül. S azért Evila kedvence, mert ismerősök kislányának nagyon ízlett. Szülei adták az ötletet, Férjuram tolmácsolta, én meg szót fogadtam:-)
Hozzávalók:
  • 40 dkg liszt
  • 25 dkg margarin
  • 22 dkg cukor
  • 1 csomag sütőpor
  • csipet só
  • 3 tojás
  • 5 dkg darált dió
  • 5 dkg csokidara
  • 2 dl tej
  • 1 kis üveg lekvár a töltéshez
A margarint elkavarjuk a cukorral, egyenként hozzáadjuk a tojásokat, majd a sütőporral és sóval elkevert lisztet, a tejjel váltakozva, végül a diót és csokidarát.
Kikent vagy sütőpapírral bélelt tepsibe simítjuk. Előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük.
Ha kihűlt, lapjában kettévágjuk, lekvárral töltjük.
A tej hozzáadásával értem el, hogy kevert süti állaga legyen, no meg eggyel több tojást adtam hozzá. Dió több kellett volna, de ennyi volt darálva. Ezért pótoltam a csokidarával. Puha, finom sütike lett belőle, lekvár nélkül is. Evila így evett belőle, tehát lekvár nélkül Evila kedvence, lekvárral ligeti szelet:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...