Fordított cseresznyés süti

Tegnap megint kaptunk két szomszédtól is cseresznyét.  S én még nem szeretek itt lakni! A városban ki adna nekünk cseresznyét? Nem a szomszédokkal van nekem bajom, dehogyis, csak a "nagyvilágtól" való távolsággal.
No de térjünk vissza a cseresznyéhez. Jóllaktunk belőle, s maradt mára is. Kimagoltam, s Anyukám régi almás sütije mintájára sütöttem belőle.
Hozzávalók:
  • 15 dkg margarin
  • 15 dkg darált keksz
  • 1 kg cseresznye
  • 5 dkg cukor
  • fahéj
  • 4 tojásból vizes piskóta
Elkészítés:
A cseresznyét kimagozzuk.
A margarint megolvasztjuk, elterítjük a tepsi alján. Egyenletesen rászórjuk a kekszmorzsát. Elosztjuk rajta a cseresznyét, beszórjuk a cukorral, melyet ízlés szerinti mennyiségű fahéjjal ízesítettünk.
Elkészítjük a vizes piskótát. (A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét 8 evőkanál cukorral s egy csipet sóval keményre verjük. A sárgákat elkeverjük 4 evőkanál forró vízzel, a habhoz adjuk, s miközben keverjük, 8 evőkanál lisztet s fél csomag sütőport keverünk hozzá.)
A piskótát a cseresznyére simítjuk, s előmelegített sütőben addig sütjük, míg pirulni kezd a piskóta.
A tepsire egy deszkát vagy tálcát borítunk, s átfordítjuk: az aljának kell lennie felül.

Finom, kellemesen savanykás-édeskés süti lett belőle. Aki édesszájú, több cukrot szórjon a meggyre.  

S még mielőtt lehúznám a kis falut, ahol lakunk: gyönyörű vidék ez, méltatlanul mellőzött. Az Ipoly és Börzsöny között, egy völgyben elterülő, határ menti, békés, csendes falu, ahol mindenki ismer mindenkit (kivéve mi, akik csak úgy idecsöppentünk). Hétfőn elindultunk sétálni, kinéztük a Gallát (479 m), amire házunk ablakából rálátunk.  

 Szamócáztunk is, el is felejtettem, milyen zamatos gyümölcs. Végül nem másztunk fel a csúcsra, egyedül Férjuramnak s Leányzómnak lett volna kedve, de ott álltunk a lábánál! Kellemesen elfáradva értünk haza, pohárban néhány szem szamócával, a héten nálunk vendégeskedő unokaöcsém jókora horzsolással a lábán.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...