Alj nélküli túrós

Hazafele ballagva azon elmélkedtem, mit készítsek a hűtőben várakozó fél kg túróból vacsorára-másnap ebédre. Aztán a szokásos ebéd utáni kávézással-pihenéssel-regenerálódással összekötött fb-on való böngészés során szembejött velem egy videó, az Ízőrzők ( itt találtam meg szöveggel a receptet) egyik adásából egy túrós sütemény. Szöget ütött a fejembe, így esett, hogy végül aznap süteményt "főztem" vacsorára.
Nem kerestem újra a receptet, emlékezetből készült. Abban ugyan biztos voltam, hogy a tojások fehérje felverve került a masszába, de ezt a tevékenységet mellőztem.

Hozzávalók:

  • 50 dkg túró
  • 60 dkg tejföl
  • 6 evőkanál cukor
  • 3 csomag vaníliás cukor
  • 4 tojás
  • 8 evőkanál gríz
  • 1 csomag sütőpor
Így készült:
A túrót villával áttörtem. Hozzákevertem a tejfölt, cukrot, egész tojásokat. Alaposan elkevertem, majd belekerült a gríz, vanília. Legvégül a sütőpor, mert mikor minden össze volt keverve, akkor jutott eszembe, hogy az sem ártana.
Sütőpapírral bélelt tepsibe borítottam a masszát.
180 fokon sütöttem addig, míg a teteje szépen megpirult.
Talán picit több cukrot tehettem volna bele, de így is finom volt. Tetejét beszórva porcukorral mindjárt édesebb egy fokkal. Mindenkinek ízlett, amolyan egyszerű és nagyszerű sütemény.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...