Beledobálós túrós

Egy darabig kerestem, mire rátaláltam a receptre!
Egy hét várva várt szünet áll előttem, s az utóbbi időben elmaradt dolgok megtétele mellett a blogra is szánok kicsit több időt. Többek között a rengeteg sütemény- és ételfotó közt rendet szeretnék rakni. Amihez nem találom meg a receptet -mert olyan is van bőven, vagy elkevertem, vagy le sem jegyeztem- törlöm, a többit pedig megpróbálom bejegyzéssé formálni. Így az ínségesebb időkben esténként csak egy kattintás, s tádám! Van új recept a blogon. 😃
Ezt a sütit sem mostanság sütöttem, de ez a szerencsésebbek közé tartozik, ugyanis egy lapon megtaláltam a hozzávalók listáját, mellé írt mennyiségekkel együtt.
Lusta asszony sütijének is nevezik a sütit, mert nem kell hozzá tésztát gyúrni, csak mindent szó szerint beleszórni a tepsibe, s meglepően finom lesz a végeredmény. Hogy még finomabb legyen, barackkal is gazdagítottam.

Hozzávalók (28×32 cm-es tepsihez):

  • 40 dkg liszt
  • 15 dkg cukor
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 kg túró
  • 15 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • csipet só
  • 1 citrom leve
  • 20 dkg vaj
  • 5-6 őszibarack/nektarin
  • 6 tojás
  • 6 dl tej
Így készült:
A lisztet, cukrot, sütőport elvegyítettem.
A tojásokat felvertem, elkevertem a tejjel.
A túrót áttörtem, elkevertem a cukorral, vaníliával, citromlével, cukorral.
A barackot megmostam, felkockáztam.
A tepsi alját vastagon kikentem fele vajjal. Rászórtam a lisztes keverék felét, elegyengettem. Erre borítottam a túrót, elegyengettem, de nem lapítottam-nyomkodtam le. Rászórtam a barackdarabokat, erre került a lisztes keverék másik fele. Rácsorgattam a tojásos tejet úgy, hogy mindenfele jusson, végül rádaraboltam a maradék vajat. 
180 fokos sütőbe tettem a tepsit, s addig hagytam benn, míg a teteje szépen megpirult.

Ilyen egyszerű, bár mosatlan van utána! 😉 De érdekes, különleges, néha érdemes ilyet is készíteni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...