Diós isler

Diósat is terveztem sütni húsvétra, ez lett belőle. Csak úgy, keksznek is finom, de azért összeraktam lekvárral, a tetejét is kicifráztam kétféle csokival.
Közel sem sütöttem-főztem annyit, mint egyébként, mégis úgy eltelt az idő, mint máskor. Azért most egyet nagyon elhatároztam: a tortára elegendő időt szánok, mert rendszerint, mire odajutok, már csak túl szeretnék lenni az egészen, s összecsapom. Most nem kapkodtam el. Jó, csak egy tőlem telhető, egyszerű Fekete-erdő torta lett, de minden lépését elterveztem s megvalósítottam. S meg is ettük! 😊
Majd kerítek egy fotót róla, de most a diós sütin van a sor:

Hozzávalók:
  • 40 dkg liszt
  • 16 dkg darált dió
  • 10 dkg cukor
  • 1 csomag sütőpor
  • csipet só
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 25 dkg margarin
  • 2 kicsi tojás
  • lekvár összerakni
  • 4-4 dkg fehér- és étcsoki becsorgatni
Így készült:
A lisztet, sót, cukrot, vaníliás cukrot, darált diót, sütőport elvegyítettem, majd a margarinnal elmorzsoltam. A két tojással összegyúrtam. Kicsik voltak a tojások, így is leheletnyit lágy, ragacsos lett a tészta, nagy csipet liszt hozzáadása mindjárt javított rajta.
Lisztezett deszkán kinyújtottam, kis korongokat szaggattam belőle.
180 fokon egész világosra sütöttem, épp addig, míg az alja enyhén pirulni kezdett.
Kihűlés után kettesével lekvárral összeragasztottam. A kétféle csokit külön-külön felolvasztottam gőz fölött s becsorgattam vele a sütik tetejét.


Savanykás vadszilvalekvárral ragasztottam össze a sütiket, de bármilyen tetszés szerinti kerülhet bele. A tetejét teljesen be lehet vonni csokival, ez már kedv kérdése. 
S mivel diós, csakis finom lehet. Kirándulni is vittünk magunkkal belőle. ami egyrészt jó ötlet volt, másrészt- a csoki megolvadt a tetején. De azért is elbántunk vele, megettük! 😀
Egy hét alatt nagyon sokat zöldült az erdő. Előző alkalommal még csak az aljnövényzet mutatta a tavasz eljöttét, most már a fák is világoszöld friss leveleket növesztettek. Itt falatoztunk a sütikből:





Ugyanott, egy hét különbséggel:



8 megjegyzés:

  1. Nagyon szép mutatós és finom kekszeket sütöttél. Hát még a különleges lekvárral milyen finom, pikáns lehetett!
    Tényleg milyen szépen kizöldült a természet, jó lehetett itt eszegetni :-) A virágok is nagyon szépek, mi is mindig "vadászunk" a virágokra, ami megtetszik mindig lefényképezzük :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Katalin! :-)
      Napról napra zöldebb a Börzsöny. Azért mégiscsak jó itt lakni- most egyáltalán nem bánom.

      Törlés
  2. Csodás keksz! Szeretem a diós finomságokat!
    Jó nézegetni a kirándulós képeiteket!

    VálaszTörlés
  3. A diós sütiknek nálunk is nagy sikere van, nem tudok annyit sütni, hogy 1-2 nap alatt ne fogyjon el.:)
    Jó ötlet volt lekvárral összeragasztani, s a csoki a tetején még mutatósabbá tette. Igazi ünnepi aprósüti. :)
    Szép helyen kirándultatok, kellemes kikapcsolódás lehetett. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :-)
      Igen, kellemesen elfáradtunk a csekély 16 km megtétele után! :-)

      Törlés
  4. Csodás lett a végeredmény, érdemes volt variálni vele. :-)

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...