Sajtos csiga

Itthon vannak a gyerekek, egyikük beadandókat gyárt meg zh-kat ír sorozatban, a másikuk érettségire készül. Szinte csak akkor látom őket, ha megéheznek. S ez elég gyakran előfordul velük, bevetik magukat a kamrába, tanácstalanul álldogálnak a hűtőajtó előtt, hogy mit is kapjanak be. Hogy ezt a nagy terhet levegyem a vállukról, egyik délután sütöttem nagy adag csigát, meg Leányzó sorozatos kérésének eleget téve egy tepsi brownie-t is. Elfogyott mindkettő, gyárthatok megint rágcsálni valót.



Hozzávalók:
A tésztához:

  • 3 dl tej (3 szükség szerint 0,5-1 dl)
  • 1 teáskanál cukor
  • 2,5 dkg élesztő
  • 1 kg liszt
  • 2 teáskanál só
  • 12 dkg margarin
  • 2 evőkanál zsír (púpozott evőkanállal)
  • 2 egész tojás
A töltelékhez:
  • 10 dkg tömlős sajt
  • 12 dkg margarin
  • 20 dkg reszelt sajt (trappista)
  • csipet só
  • 1 teáskanál darált paprikakrém
  • 2 evőkanál tejföl
Így készült:
A tejet megmelegítettem, kellemes kézmelegre, elkevertem benne a cukrot, belemorzsoltam fél csomag élesztőt. (Máskor egészet beletennék, most spórolok vele.)
A lisztet, sót elvegyítettem, elmorzsoltam a margarinnal és zsírral. Hozzáadtam a tojásokat, az időközben felfutott élesztős tejet, s összegyúrtam. Még kevés tejet, úgy fél dl-t öntöttem hozzá, hogy összeálljon a tészta. Kissé keményebbre gyúrtam, mint általában. Letakartam, pihenni hagytam.
Míg kelt a tészta, a töltelékhez összekevertem a hozzávalókat.
Egy órai kelesztés után két részre osztottam a tésztát. Egyiket vékonyra, hosszúkás téglalap alakúra nyújtottam. Rákentem fele tölteléket, felsodortam, jó ujjnyi vastag szeletekre vágtam, tepsibe pakoltam. A nagy tepsibe (gáztepsibe) bele is fért.
180 fokos sütőbe tettem, pirulásig sültek.
Míg sült, a másik adag tésztával ugyanúgy jártam el.

Hát nem voltak hosszú életűek, az utolsó darabokat kaptam lencsevégre, nehogy már ne legyen mit kitegyek a blogra! 😀


4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták lettek! Akkor te sem unatkozol, hogy egész nap otthon kell lenned 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen!
      Unatkozni? Azt hogy is kell? :D Nem, nem unatkozom, sőt, a héten megint nem bírtam utolérni magam. S nem, nem a konyházás miatt...

      Törlés
  2. Nagyon guszták! 1 kg lisztről nem semmi mire ezt feldolgozod, finom lehetett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Éva! Én többnyire 1 kg lisztből sütök, ha kelt tésztáról van szó. Két nagy tepsivel lett belőle. Igaz, kicsit közel pakoltam egymáshoz, hogy elférjenek, össze is nőttek sülés közben.

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...