Kreol szelet

Ez volt az idei húsvét? Ilyenkor nálunk mindig nagy a nyüzsgés, tele a ház, gyerekzsivaj, sürgök-forgok. Most csend, csak mi... El is menekültünk a csend elől egy másik fajtába: megint nyakunkba vettük a Börzsönyt. Csak egy másik kisebb csapattal és egy fiatal párral találkoztunk. Volt hely, kikerültük egymást.
Húsvétkor mindig nálunk jön össze a család. Ez olyanféle sok éve rögzült hagyomány. Már csak azért is, mert ilyentájt van Leányzónk szülinapja. Idén 18 lett húsvét előtt egy nappal. Megültük kis családi körben, sütöttem neki tortát, amilyet kért, s amit elmulasztottam lefotózni. Nagy tervei voltak, barátokkal, de azzal biztattam, megtartják később, idén úgy is ér. Nagy családi buli is lesz, amint lehet, megismételjük még a húsvétot is. 😀
Azért készültünk ugyanúgy a húsvétra, festettünk tojást, volt sonka, a sonka főzőlevében főtt töltött káposzta, rántott hús, húsleves, meg persze süti. Sok, mint mindig. Nem annyira, mint máskor, de csak nekünk épp eléggé sok. Krémeset csak egyet sütöttem, a többi olyan, ami huzamosabb ideig élvezhető.
Az egy szem krémes persze csokis, ez:

Hozzávalók:
A tésztához:

  • 25 dkg margarin
  • 20 dkg cukor
  • csipet só
  • 4 tojás
  • 30 dkg liszt
  • 2 púpozott evőkanál kakaó
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 dl erős főzött feketekávé
  • 1 dl tej
A krémhez:
  • 6 dl tej
  • 2 csomag étcsokoládés pudingpor
  • 2 tojás
  • 1 dl erős főzött kávé
  • 2 evőkanál cukor + 6 evőkanál
  • 2 evőkanál kakaó
  • 20 dkg vaj
  • + 4-5 kocka étcsokoládé a tetejére
Így készült:
A tésztához a margarint mikróban megolvasztottam, majd elkevertem a cukorral és a tojásokkal. Hozzáadtam a lisztet, sót, kakaót, sütőport, kávét, simára kevertem, s végül 2-3 részletben a tejet.
A masszát sütőpapírral bélelt (28×32 cm-es) tepsibe simítottam, 180 fokon tűpróbáig sütöttem.
Mikor kihűlt, vízszintesen kettévágtam.
A krémhez a pudingporokat és 2 evőkanál cukrot elkevertem a tojásokkal meg pici tejjel. Hozzáadtam fokozatosan a többi tejet, a kávét, és állandóan kavargatva sűrűre főztem. Mikor elkezd főni, csomós lesz, de kitartó kavargatással tovább főzve szépen kisimul. Még forrón hozzákevertem 5 dkg vajat. Hagytam kihűlni, közben mindjárt-mindjárt megkevertem.
A vajat a többi cukorral elkevertem, majd kanalanként hozzáadtam az időközben kihűlt pudingot. Végül hozzákevertem a kakaót.
A kész krémet kettéosztottam. Felét a két lap közé kentem, másik felét a tetejére.
A sütire reszelt csokit szórtam.

Ötlet innen.
Persze "némi" változtatással. Finom, puha süti lett, kellemesen csokis-kávés-krémes.  Sok ötletem volt, mit süthetnék húsvétra, végül utolsó pillanatban erre a többinél gyorsabbal elkészülőre esett a választásom.

 A tulipánok a kertből vannak. Most nyílnak sorra- ilyenkor a legszebb a kert, naponta többször végiglegeltetem rajtuk a szemem. Szinte minden évben elcsábulok egy-egy újabb csomag virághagyma láttán, aztán már nem tudom hova tenni őket. Tavaly Férjuramat rávettem egy újabb kert kialakítására, amit persze tulipánok szegélyeznek- ide kerültek a régi, már nem virágzó s kiásott apró hagymák- jövőre talán ezek is megerősödnek.







4 megjegyzés:

  1. Finomat sütöttél ismét! Lányodat Isten éltesse sokáig, hogy elment az idő! Ha más is volt a húsvét, finomságokban, édességekben biztos nem volt hiány 😊
    Mi sem panaszkodhatunk, volt bőven mit enni, egy-két újdonság is készült. 😊
    A virágaid gyönyörűek, szép lehet a kertetek! A jó időben mi is kirándultunk, majd jönnek az új képek, előbb, utóbb...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Leányzóm nevében is! Bizony, elrepült az idő...
      Szeretem a virágokat, van is bőven, kint is, bent is. Ilyenkor a legszebb a kert, mikor sorra nyílnak a hagymások.

      Törlés
  2. Isten éltesse sokáig Lánykádat! :)
    Ha csokis a süti, csakis finom lehet, ezzel nem lehet mellé nyúlni. :D
    A virágaid nagyon szépek.

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...