Almás-rebarbarás süti

A rebarbara is egy olyan növény, amiről régebb csak olvastam, de mifelénk nem termesztették, így nem hogy nem ettem, de nem is láttam őkelmét. Néhány éve egyik unokatestvéremnél ettünk vegyes gyümölcslevest belőle. Finom volt, így szerettem volna saját növényt. Aztán tavaly kaptam Nővéremtől két tőt. Tavasszal izgatottan lestem, hogy előbújik-e. Meg is kapáltam kicsit azt a területet, ahol sejtettem, az első még sápadt-göszörödött levelet enyhén meg is sértettem. De nagyon nem sértődhetett meg, szüretre kész leveleket hozott. Próbaképp mi másba, sütibe került. Vagyis a tetejére.



Hozzávalók: 
  • 4-5 szál rebarbara
  • 3 kisebb alma
  • 1 teáskanál mézesfűszer-keverék/fahéj
  • 1 evőkanál méz

  • 3 nagy tojás
  • 20 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 40 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 evőkanál gyömbéres méz
  • 1,5 dl olaj
  • 1,5 dl tej
Így készült:
A rebarbara levelét levágtam, a szárakat megmostam, külső részét lehúztam, darabokra vágtam. 
Az almát megmostam, héjastól felaprítottam, magházát eltávolítottam, kisebb darabokra vágtam.
a rebarbarával együtt elkevertem a mézesfűszerrel és mézzel.
A tésztához a tojásokat elkevertem a cukorral, vaníliás cukorral. Hozzáadtam a lisztet, sütőport, gyömbéres mézet (vagy mézet és kevés gyömbért), olajat és összekevertem. Több részletben belekevertem a tejet.
A simára kevert masszát sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam. Elosztottam a tetején az alma- és rebarbaradarabokat, a közben keletkezett levet is ráöntöttem.
180 fokos sütőben készre, tűpróbáig sütöttem.

Valahol olvastam, hogy elő kell főzni a rebarbarát. Lehet, nem ártott volna, mert roppanós maradt. Persze nem ártott neki, volt mit harapni az amúgy pihe-puha sütin. 
Megkóstoltam nyersen is a növényt, hát nem kicsit savanyú. Így nem szívesen rágcsálnám, de sütiben jól szerepelt. Következő bevetés leves lesz. Bár már nem sokáig, május végéig élvezhető ez a növény.

7 megjegyzés:

  1. Nagyon szép süti! Én még csak nyersen kóstoltam a rebarbarát és nekem is savanyú volt. Ezt követően mellőzve lett. Lehet, hogy adok neki még egy esélyt sütiben használva.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :-) Nyersen tényleg nem élvezhető, de a sütiben egyáltalán nem volt savanyú. Egy próbát mindenképp megér! :-)

      Törlés
  2. Rebarbaràt még mi sem ettünk, sütibe biztos finom, így belekeverve. Nagyon guszta szeletek lettek :) egyszer szívesen megkóstolnám :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :-) Olvasgattam róla, sok mindenre használják, még lekvár is készül belőle. Azért ahhoz nagyobb mennyiség kéne, ez a néhány szál a kis kertünkben bőven elég, maradunk a sütinél, levesnél. Nálunk mindenkinek ízlett!

      Törlés
  3. Nálunk is kevés helyen van rebarbara, ezért évek óta nem is ettem/használtam.
    Milyen jó, hogy sütibe szinte mindent tudunk hasznosítani, és még finom is lesz. Önmagában alighanem ehetetlen a rebarbara, de sütiben finom. Guszta lett nagyon. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én épp otthon, Zilahon ettem először rebarbarát.
      Bizony, sütiben minden felhasználható, édesen van sósan. Bármilyen alapanyagról van szó, első gondolatom, milyen sütit lehetne belőle készíteni. Na jó, kis túlzással.
      Köszönöm! :-)

      Törlés
    2. Hallani hallottam róla,de nem ismertem,itt viszont nagyon gusztusos sütik vannak,mind kedvemre valók.Mind Tökéletes,jó lenne megkóstolni nagyon finomak lehetnek,Imádom a sütiket. Vincze Ferdinándné.

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...