Habos őszibarackos szelet

Tavaly sok őszibarackbefőttet raktam be. Leginkább levesbe kerül, néha gyümölcs helyett elfogy egy-egy üveggel. Legutóbb valamiért két nap múlva is ott volt a konyhapulton egy megkezdett befőtt, ezért sütöttem belőle sütit. Még a maradék tojásfehérjét is felhasználtam- így minden elfogyott! :-)


Hozzávalók:
A tésztához:
  • 4 nagy tojás
  • 20 dkg cukor
  • 15 dkg vaj
  • 35 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 citrom kicsavart leve
  • 1 dl tej
  • 1 evőkanál kakaó+2 evőkanál tej a tészta egy részébe
  • 1 üveg őszibarackbefőtt
  • a tetejére 4 tojásfehérje, 15 dkg cukor. 2 csomag vaníliás cukor
Így készült:
A befőttet leszűrtem.
A tojásokat a cukorral alaposan elkevertem. Hozzáadtam a lisztet, sütőport, olvasztott vajat (mikróban olvasztottam, de ne legyen forró), a citrom levét és alaposan összekevertem. Végül 2-3 részletben hozzáadtam a tejet.
A tészta úgy 2/3 részét sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam (28×32 cm). A maradék tésztához hozzákevertem a kakaót és még két evőkanál tejet. A barna részt a világosra csorgattam, el is húzgáltam egy spatulával. A tetejére szórtam a kisebb darabokra vágott gyümölcsöt.
180 fokos sütőben tettem.
Míg sült, a tojásfehérjét a cukorral és vaníliás cukorral kemény habbá vertem.
Mikor a süti már pirulni kezdett és a tűpróbának is eleget tett, kivettem, rásimítottam a habot és visszatettem a sütőbe. A hőfokot visszavettem úgy 120 fokra.
Addig maradt benn a süti, míg a hab pirulni kezdett a tetején.

Mindenkinek ízlett ez a gyorsan összedobott süti. Férjemet biztattam, hogy kóstolja meg, csak az első szeletig kellett, egy csíkot a tepsi széléből végig is tesztelt gyorsan! :-)

7 megjegyzés:

  1. Na jó ezután már cukrászat is lehet a feliraton:) Nagyon guszta és süteményt alkottál !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt szerettem volna írni hogy nagyon guszta és finom sütemény alkottál!

      Törlés
    2. Köszönöm szépen, Éva! :-)

      Törlés
  2. Nagyon guszta! Biztos, hogy finom, más gyümölccsel már készítettem hasonlót.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Bármilyen gyümölccsel el tudom képzelni, most épp eperrel...

      Törlés
  3. Kisujjból egy ilyen recept, ez igen! :-)

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...