Kakaós kalács Hédinek

Úgy három hete, hogy kalácsot sütöttem. Leányzóm csalódottan konstatálta, hogy hát ez nem kakaós. Nem, mert mazsolás-cukrozott narancshéjas volt. Tegnap, gondolván, hátha feldobom a hangulatát, meg enyémet is azzal, hogy a konyhában ténykedek, nekiálltam kakaós kalácsot sütni. Elkövettem egy nagy hibát, amit szóvá is tettem, elfelejtettem lekenni a tetejét tojássárgájával. Persze ez csak a látványra volt hatással. Viccelődtek is vele, mondván, hogy lehet majd így megenni, hogy nem fényes a teteje. De meg lehetett! 😀





Hozzávalók:
  • 60 dkg liszt (fele rétesliszt)
  • nagy csipet só
  • 3 evőkanál porcukor
  • 15 dkg margarin
  • 2 dl tej
  • 3 dkg élesztő
  • 1 citrom lereszelt héja
  • 1 egész tojás+ 2 sárgája
A töltelékhez:
  • 15 dkg vaj
  • 15 dkg cukor
  • 2 púpozott evőkanál kakaó
Így készült:
A tejet egy evőkanál cukorral megmelegítettem. Belemorzsoltam az élesztőt, hagytam felfutni. 
A lisztet, sót, cukrot, margarint egy percre beraktam a mikróba, így minden kissé átmelegedett. Elmorzsoltam a margarint a liszttel, majd hozzáadtam a tojásokat, időközben felfutott élesztős tejet, citromhéjat és összegyúrtam. Picit lágy lett, még egy evőkanálnyi lisztet adtam hozzá.
Megdagasztottam a tésztát. Pici liszttel megszórva, letakarva hagytam megkelni.
Közben a vajat, amit mikróban félig felolvasztottam, elkevertem a cukorral és kakaóval.
A megkelt tésztát 2 részre osztottam.
Előbb egyiket nyújtottam hosszúkás téglalap alakúra, egész vékonyra. Lekentem fele kakaós krémmel, felsodortam, majd kettéhajtottam s a két szálat összesodortam. Ugyanígy jártam el a másikkal is.
Két sütőpapírral bélelt püspökkenyérformába tettem a kalácsokat. A tetejét éles késsel bevágtam.
10-15 perc pihentetés után a hideg sütőbe tettem, felvittem 180 fokra és hagytam szép pirosra sülni.


Persze nem árt lekenni egy tojássárgával, szebb lesz, fényes lesz a teteje.
Mindenki elégedett volt vele. Tényleg finom, jó puha és épp elég édes-kakaós.

6 megjegyzés:

  1. Nagyon szép mutatós lett a kalácsod, szerintem így is szép fényes lett! Nagyon jól néz ki a teteje a bevagdalásoktól. Finom lehetett, hasontó mint az én zebrakalácsom, amit egyszer húsvétra készítettem

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :-) Finom volt, süthettem volna többet is belőle.

      Törlés
  2. Nagyon guszta és finom lehetett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Éva! Tényleg finom volt, jobban fogyott, mint korábban a mazsolás-narancsos! :-)

      Törlés
  3. Milyen jó ötlet bevágni a tetejét. A következő kalácsnál majd én is bevagdosom. Köszi az ötletet! :)
    Belseje szép foszlós, és jó réteges, nem csodálom, hogy mindenkinek ízlett. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen! :-) Egy fotón láttam így a Pinteresten, onnan merítettem az ötletet. Azt hiszem, bosnyák oldalon, mostanában azokat böngészem. Tetszik a konyhájuk, ezt-azt ellestem tőlük.

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...