Zöldbableves

Nekem határozottan egyik kedvenc nyári levesem. Friss zöldbabból, zsenge répával, petrezselyemzölddel. Egyszerű és nagyszerű leves. Bár tudom, hogy sokan fújnak rá, de szerencsére nálunk az egész család szereti, mert míg terem a kertben, én többször is megfőzöm rövid időn belül. 
Mikor hazajöttünk a nyaralásból, épp nagy adagot lehetett szedni róla. Aztán ezen a héten is főztem- kicsit másképp, nehogy szó érje a ház elejét. De senki nem reklamált. 
A legegyszerűbben így készül minálunk:

Hozzávalók:
  • zöldbab (kb. 1 kg)
  • 2-3 sárgarépa
  • 1 fej hagyma
  • 1-1 paprika és paradicsom
  • mokkáskanálnyi pirospaprika
  • 3 dl tej
  • 1 púpozott evőkanál liszt
  • 0,5 dl olaj
  • petrezselyem
  • 2-3 evőkanál almaecet
Így készül:
A babot megmosom, a végeit letördelem, hosszától függően eltöröm. 
A hagymát pucolás után apróra vágom. A répát is megpucolom, mosom, felszeletelem. Előbb ezeket teszem főni, úgy 2 liter vízben, attól függően, milyen sűrűn szeretjük a leveseket. Teáskanál só is mehet bele. A megmosott, bevágott paprikát és paradicsomot is beleteszem. Ezeket majd kiszedem, ha kész a leves.
Mikor úgy 10 percet főtt, beleteszem a zöldbabot is. 
Mikor az is megfőtt, kóstolom, ha szükséges, még sózom.
Az olajból és lisztből rántást készítek. A leveshez adom, meg a tejet is, a pirospaprikát is beledobom.
A legvégén kerül bele az apróra vágott petrezselyem és az ecet.
Újabb kóstolás, ízlés szerint sózni, ecetezni lehet még.

Az ecettel óvatosan kell bánni, a tejet a levesben hajlamos összekapni. Én rendszeresen megjárom, mint most is. Pedig minden olvasott-hallott praktikát bevetettem már- mostanában így járok el: a merőkanálba mérem a kívánt mennyiségű ecetet, s úgy mártom a levesbe, hogy lassan folyjon bele a forró lé. Ezúttal is így tettem, mégis. 

4 megjegyzés:

  1. Én is szeretem a zöldbablevest! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) Nem is tudom, mit nem lehet szeretni rajta- pedig többektől hallom, hogy nem eszik meg...

      Törlés
  2. Guszta lett a levesed! Ilyenkor nyáron sokszor csak egy leves is elég nekem. A zöldbabot nagyon szeretem, levesnek is és főzeléknek is. Bár nálunk egész másképpen készül, de hát ahány ház, annyi szokás 😄 A tiéd is nagyon finom lehet, látszik rajta! ☺

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :-) Én sem mindig így főzöm, de Anyukámtól így tanultam. Bár szerintem Ő répát nem tett bele. Én meg szeretem használni, ha kell, ha nem. De mindenképp finom. Főzeléknek is, bár azt ritkán főzök belőle. Viszont rakva mindenki szívesen eszi!

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...