Málnás néger kocka

Van ez a réges-régi néger süti recept, ami igen ritkán készül minálunk, pedig egyszerű, finom, mutatós, kiadós, jól bevált, és még sorolhatnám az előnyeit. Miközben azon agyaltam, hogyan hasznosíthatnám a hűtőben várakozó málnát, egy szembe jövő fotó eszembe juttatta ezt a sütit, s már láttam is lelki szemeim előtt málnával megszórva lekvár helyett, s készítettem is elő a hozzávalókat a kamrából. Kevertem-kavartam, szépre terveztem, a hab mégis összeesett sütőből való kivétel után. Valamiért nem mindig akaródzik neki szép magas maradni. De csakartézis megettük! 😀

Hozzávalók:
A tésztához:
  • 5 tojás sárgája
  • 20 dkg vaj
  • 25 dkg cukor
  • 4 dl tej
  • 40 dkg liszt
  • 2 púpozott evőkanál kakaó
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 20-25 dkg málna
A habhoz:
  • 5 tojásfehérje
  • 1 csipet só
  • 25 dkg cukor
Így készült:
A tojások sárgáját előbb a cukorral kevertem ki, majd a puha vajjal.
Hozzáadtam a lisztet, kakaót, szódabikarbónát, s apránként a tejet. Sima masszát kevertem belőle.
Tepsibe simítottam, rászórtam a málnát. (28×32 cm a tepsi mérete.)
180 fokon tűpróbáig sütöttem.
Míg sült, a fehérjéket előbb a csipet sóval, majd a cukorral kemény habbá vertem.
A kész süti tetejére simítottam, majd visszatettem a sütőbe addig, míg a hab teteje kicsit megszíneződik. Ekkor visszavettem a sütő hőmérsékletét, úgy 120 fokra.

Sok, fél kiló cukor van benne. Mégsem túl édes, a málna savanyúsága, valamint a kakaó ellensúlyozza. Az eredeti receptet dupláztam, az szerint 68 dkg cukor kellett volna összvissza bele. Bűnöztem, de nem híztam meg tőle! 😀



3 megjegyzés:

  1. Csodás sütit kreáltál és nagyon finom lehetett! Most nálam is az ilyen habos valami nagyon bejönne:-))

    VálaszTörlés
  2. Ezt nagyon jól kitaláltad, fincsi lehetett a friss málnával 😃 és nagyon guszta is!

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...