Almás szeszély

 Almást szerettem volna sütni, mert megint összejött egy adag felhasználásra váró alma. Elsőként mindig a kedvelt pite ugrik be, de az már van a blogon, néhány, így valami máson törtem a fejem. Miközben recepteket keresgéltem, a habos-lekváros női szeszélyen akadt meg a szemem, s gondoltam, almával is csak finom lehet. De mivel volt maradék tojásfehérjém, mindjárt átalakítottam a receptet. Azaz alkottam egyet. Igazán finom lett! Leányzóm azt mondta, olyan puha, mintha egy felhőbe harapna bele. Mire apja megkérdezte, hogy evett már felhőt? De erre is volt válasz, mégpedig az, hogy kiskorában azt hitte, vattából vannak a felhők, egy videoklip hatására. Ezért gondolja pihe-puhának.



Hozzávalók: 

Az almás réteghez:

  • 15 dkg cukor
  • 5-6 alma
  • maréknyi mazsola
A tésztához:
  • 3 tojás+ 1 sárgája
  • 20 dkg cukor
  • 40 dkg liszt
  • csipet só
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1,5 dl olaj
  • 1,5 dl tej
A habhoz:
  • 4 tojásfehérje
  • csipet só
  • 15 dkg cukor
Így készült:
Előbb az almás réteget készítettem el: az almát megmostam, megpucoltam, felkockáztam.
A cukrot karamellizáltam, s mikor szép barna és egynemű. rádobtam az almát, lefedtem. Az alma levétől feloldódik a karamell, a gyümölcs megpuhul s nagyon finom íze lesz. Addig hagytam főni kis lángon, míg az alma szétfőtt. A végén tettem bele mazsolát, de ez akár el is hagyható.
Hagytam hűlni.
Közben megkavartam a tésztát: a tojásokat és az egy sárgát ( volt három maradék, ehhez még hozzáöntöttem a negyedik fehérjét, aminek a sárgája a tésztába került) cukorral elkevertem, majd hozzámértem a lisztet, sütőport is beletettem és a vaníliás cukrot, meg az olajat. Sima, sűrű masszává kevertem, amihez több részletben hozzáadtam a tejet.
A masszát sütőpapírral bélelt (vagy kikent) tepsibe öntöttem ( a szokásos, 28×32 cm-esbe), 180 fokos sütőbe tettem.
Míg sült, a fehérjéket előbb a csipet sóval, majd a cukorral kemény habbá vertem.
Mikor kis színt kapott a sütőben a tészta teteje, kivettem, elsimítottam rajta az almát, majd erre került a hab.
Visszatettem a sütőbe, visszavettem a hőmérsékletet 160 fokra, s addig hagytam bent, míg a hab kicsit megpirult.
Kihűlve szeleteltem. Ekkor a tetején kis cukorcseppek voltak már, de ez nem ront semmit az ízén! :-)

Tényleg finom lett! Ritkán eszem sok sütit, de ebből sikerült. Pedig, mint utólag rádöbbentem, fél kg cukor van benne. Mégsem tűnt túl édesnek. 



6 megjegyzés:

  1. Nagyon finomat sütöttél! Guszta lett, nagyon ügyesen megalkottad ezt az új sütit 😊. A képeid is nagyon tetszenek, szépek, hangulatosak!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépen összeraktad ezt a sütidet is hangulatos a fotód! A sütemény nagyon finom lehetett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Éva! Nekem nagyon ízlett ez a süti.

      Törlés
  3. Nagyon guszta sütit sütöttél, eltudom képzelni milyen finom volt. :)

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...