Citromos-vaníliás keksz

Rég sütöttem kekszet. Most is csak azért, mert végre tiszteletét tette itthon Fiúnk. Végül még többet is maradt, mint tervezte. Úgy esett, hogy házibuliban volt, olyan beöltözősbe, s mivel elfelejtette vinni a tervezett "jelmezét", a lányok segítettek rajta: egy alig-takaró ruhát adtak rá bevállalós csemetémre. S így flangált odakint. Persze, hogy sikerült megfáznia. Így itthon maradt, mézes teával kúráltatni magát. Hatásos volt. A kekszet oda is csomagoltam neki, most is ott van, de biztos vagyok benne, hogy jövő héten is jó lesz.


Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • 25 dkg vaj
  • 12 dkg porcukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 1 citrom héja és leve
  • 1 teáskanál vaníliaaroma
  • 1 tojás
  • 1 csomag sütőpor 
Így készült:
A lisztet, sütőport, porcukrot, vaníliás cukort összemorzsoltam a vajjal. Hozzáadtam a citrom héját, levét, vaníliaaromát meg egy tojást. Összegyúrtam. 
Pihent 2-3 órányit, mert közben mást is gyúrtam-sütöttem.
Enyhén lisztezett deszkán kinyújtottam úgy egy cm vastagra. Apró kiszúrókkal kivagdostam, tepsibe pakoltam, 180 fokon világosra sütöttem. 
Még melegen vaníliás porcukorba forgattam- azaz rászitáltam, majd összerázogattam, hogy minden oldalára jusson belőle.

Finom, egy-két falatnyi, előbb roppanós, majd átpuhuló kekszek lettek. A porcukorfürdő nélkül is elég édesek voltak számomra, de ha már édes keksz, legyen eléggé ízes. 

4 megjegyzés:

  1. Ettől a finom keksztől biztos meggyógyul 😁.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, már egész jól van, vissza is ment Szegedre. Dolgozni, mert teljes online oktatásra tértek át.

      Törlés
  2. Nagyon szeretem az ilyen aprósütiket, egyszerűek és mégis nagyon finomak ... és jó sok lesz belőle. Tetszik. :)
    A fiatalok már csak ilyenek, bevállalósak. Jó hogy nem lett nagyobb gond. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :-) Igen, viszonylag egyszerűek, és valóban kiadósak.
      Kis fejfájással meg hőemelkedéssel megúszta. Sok mézes tea, anyja főztje, és meg is gyógyult! :-)

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...