Krumplis-sajtos pogácsa

Még a nyár folyamán megírt bejegyzés, kis időutazás:
Fiam elhatározta, hogy dolgozni fog a nyáron, ahogy mondta: megszedi magát. Hát nem sikerült a terve. Valami diákmunkára jelentkezett, ahol elég érdekes beosztás szerint kellett menniük dolgozni. Vagyis inkább nem kellett. Hol egy hét leállás, hol nem volt műszak, mikor lett volna, fogorvoshoz szaladgált. Kis ízelítő az életből. S mindeközben nem volt itthon. Most végre hazajött. Igaz, úgy, hogy megy is tovább, nyaralni a barátokkal, de a következő hétvégén jön megint. 
Én meg, míg odakint igencsak felkúszott a hőmérő higanyszála, idebent fűtöttem a sütővel. Pogácsát is sütöttem- krumplisat, pihe-puhát.


Hozzávalók:
  • 3 dkg élesztő
  • 3 dl tej
  • 1 teáskanál cukor
  • 1 kg liszt
  • 2 púpozott teáskanál só
  • 25 dkg margarin
  • 1 púpozott evőkanál zsír
  • 4 evőkanál tejföl
  • 3 nagyobb főtt krumpli
  • 20-25 dkg sajt
  • 1 tojás lekenni + csipet só
  • köménymag szórni
Így készült:
A tejet megmelegítettem, elkevertem benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt.
Miközben felfut az élesztő, a liszthez adtam a sót, margarint, zsírt, összemorzsoltam. Belereszeltem a főtt krumplit, hozzáadtam az élesztős tejet, a tejfölt, és összegyúrtam. Annyi tejföl kerüljön bele, hogy a szokásosnál kicsit lágyabb legyen a tészta. 
Megdagasztottam, kevés liszttel megszórva letakarva hagytam megkelni.
A sajtot lereszeltem. 
A megkelt tésztát vékonyra nyújtottam, megszórtam a reszelt sajttal, hajtogattam. 
Fél órai pihentetés után újra nyújtottam, hajtogattam.
Újabb pihenés után jó ujjnyi vastagra nyújtottam. Tetejét bevagdostam, nagy csipet sóval felvert tojással lekentem, köménymaggal szórtam, majd derelyemetszővel felkockáztam.
Tepsibe pakoltam, 180 fokon világosra sütöttem.


Puha pogácsa, mint a krumplisok mindig, de nem az a fajta, ami napok múlva is élvezhető. Frissen igazán finom, meg még egy-két napig. Gergő vitt magával belőle, épp középiskolai barátokkal találkozott. 


3 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, finom lehetett! A nyaraláson biztos hamar elpusztították az egészet 😊😊😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Az biztos! Nincs az a mennyiség, ami ne fogyna el az ifjúság körében! :-)

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...