Tárkonyos krumplileves

Míg egyhetes szabadságomat töltöttem, volt időm napi rendszerességgel főzni, sőt, még lefotózni is. 😉 A krumplileves egyik alapleves, ezúttal tárkonyosan készült. Egyszerű, laktató és finom. Szalonna nélkül is készíthető, de ha épp van otthon, ajánlatos tenni hozzá, sokat dob egy kis füstölt íz rajta. 
Mostanában épp azt gyakorlom, hogy kisebb adagokat süssek-főzzek, több-kevesebb sikerrel. Most sikerült nem tele főzni a fazekat- mert különben egy hétig ilyen levest ennénk! 😀 De így is elég volt három napra!


 Hozzávalók:

  • 10-15 dkg kolozsvári szalonna
  • 1 fej hagyma
  • 2 sárgarépa
  • mokkáskanálnyi pirospaprika
  • 1 evőkanál házi ételízesítő
  • 1-1 kanálhegynyi morzsolt petrezselyem, lestyán, kicsit több tárkony
  • 6-8 krumpli
  • 1 citrom leve
  • tejföl a tálaláshoz
Így készült:
A szalonnát apró kockára vágtam, a fazékba pirulni tettem. Mikor már jónak találtam, rádobtam a közben apróra vágott hagymát, azzal is pároltam, míg a hagyma megpuhult. Felöntöttem két liter vízzel, adtam hozzá mokkáskanálnyi sót, a házi ételízesítőt, a paprikát. A répát megpucoltam, aprítottam, azt is beledobtam. Közben a krumplit is megpucoltam, s  mikor a répa már főtt vagy 10-15 perce, a krumpli is belekerült, meg a zöldfűszerek. Közben megkóstoltam, ha szükséges, még sózom, fűszerezem. Készre főztem, a legvégén adtam hozzá a citromlevet. 
Tejfölt, aki szereti, tesz bele magának. Nálunk mindenki szereti.



4 megjegyzés:

  1. Nagyon szép aranyló, guszta a levesed! i is Erdélyben ettünk először tárkonyos pityókalevest, azóta otthon is főzöm. 😊

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta, szeretem a tárkonyos leveseket ! Jobban mondva megszerettem mert gyerekként nem ismertem szerintem anyum sem főzött ezzel a fűszerrel. Pár évvel ezelőtt próbáltam ki és azóta már többféle levest is készítettem vele:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Éva! :-) Mi is szeretjük, a tárkonyos raguleves egyik kedvenc levesünk. Mindjárt ott van a húsleves nyomában.

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...